FANDOM

-Łukasz chowa się w tunelach kamieniołomu, ponieważ się boi! | Sławek, Tajemnica Niebieskiej Góry

ŁukaszCGI
Łukasz
  • Numer: 22
  • Klasa: Wren Class
  • Budowniczy: Kerr Stuart
  • Konfiguracja: 0-4-0T
Łukasz (ang.Luke) - jest zieloną lokomotywą wąskotorową.

Historia

Łukasz przybył na wyspę Sodor z lądu. Zawsze marzył by na niej pracować. Drogę na wyspę przebył na wielkim statku, a obok niego podróżowała pewna żółta lokomotywa, którą póżniej okazał się przemalowany Wiktor. Podczas sztormu poluzowały się liny trzymające Wiktora na pokładzie. Wiktor, który mówił wtedy tylko po hiszpańsku, nie mógł nikomu o tym powiedzieć. Gdy statek dopłynął do portu, Łukasz poprosił by robotnicy wyładowali go pierwszego. Łukasz przypadkowo uderzył w Wiktora, który wpadł do morza. Łukasz był pewny, że po tym wpadku trafił on na złom, dlatego w obawie przed odesłaniem na ląd, przez wiele lat ukrywał się w tunelach w kamieniołomie pod niebieską górą. Tomek poznał jego tajemnicę i postanowił mu pomóc. Odkrył prawdę i wyjaśnił Łukaszowi, że Wiktor wpadł do morza dlatego, że nie był przymocowany do pokładu. Tuż przed poznaniem prawdy Łukasz pomógł Tomkowi, który o mały włos nie spadł w przepaść. Wkrótce doszło do pierwszego od wielu lat spotkania Łukasza z Wiktorem. Dwie lokomotywy szybko się zaprzyjażniły, a Łukasz, który pracował dotychczas w ukryciu, stał się oficjalnie lokomotywą kolei chudego zawiadowcy.

Pewnego dnia lokomotywy wąskotorowe zauważyły, że w kamieniołomie zabłąkała się mała sarna. Łukasz chciał by zamieszkała ona w tym miejscu lecz wiedział, że ta ucieka słysząc głośny dżwięk. Poprosił wszystkie lokomotywy i maszyny w kamieniołomie o to by pracowały bardzo cicho. Łukasz szybko jednak zrozumiał, że odpowiednim miejscem dla małej sarny jest las przy zamku Gotfryda.

Następnie Łukasz postanowił na jeden dzień zamienić się z Miłką pracą. Miał wozić gości po Zamku Gotfryda. Jechał jednak zbyt szybko, przez co goście nie mogli podziwiać zamku i zbyt głośno gwizdał w wyniku czego przestraszył sarny, które goście chcieli zobaczyć. Szybko jednak naprawił swój błąd.

Charakter

Łukasz był bardzo strachliwy, gdyż przez wiele lat krył się w tunelach kamieniołomu. Po poznaniu prawdy znalazł przyjaciół i stał się bardziej śmiały i pewny siebie.

Prototyp

Łukasz opiera się na lokomotywie Wren Class 4256 0-4-0St zbudowanej przez Stuarta Kerr w 1922 roku.

Wygląd

Łukasz jest pomalowany na kolor zielony z białą podszewką. Ma po obu stronach kotła namalowane białą farba swoje imię oraz po obu stronach kabiny namalowany numer 22.

Występy

Głosu Użyczyli

Marketing

Galeria

Skarloey Railway
SławekRadekPan HandelPiotruś SamRudikDamianIvo HughKsiążęFred
BertoldMocny MaciekFrycekŁukaszProtek