FANDOM

ThreeSteamEnginesGruff50
Bajka o Trzech Koziołkach

Bajka o Trzech Koziołkach (ang. Three Steam Engines Gruff) - jest dwudziestym drugim odcinkiem serii dwudziestej.

Fabuła

Na wyspie Sodor trwa jesień. Tomek spotyka Tobika, który mówi mu, że drzewa rosnące przy torach wyglądają teraz bardzo strasznie. Tomek jedzie swoją linią i zauważa, że drewniane ogrodzenie, chroniące zwierzęta przed dostaniem się na tory, zostało uszkodzone. Jedzie dalej i spotyka Tadka. Mówi mu o uszkodzonym płocie, a lokomobila obiecuje mu, że powie o tym Gospodarzowi Maciejowi.

Wieczorem w Domkowie Tomek mówi innym lokomotywom o zepsutym płocie. Wszyscy zastanawiają się kto lub co mogło o uszkodzić. Tej nocy Piotruś rozwozi pocztę. W okolicy mostu przy młynie wodnym słyszy straszny jęk. Wraca szybko do hangaru i mówi o tym innym lokomotywom.

Następnego dnia Piotruś opowiada o strasznym jęku Tomkowi i Tobikowi. Pierwszy stwierdza, że nie ma się czego obawiać. Tobik z kolei zaczyna się bać przejeżdżać przez most przy młynie. Tomek jakiś czas później przejeżdża przez most z Anią i Klarą. Zaczyna słysześ straszny jęk. Przestrasza się i ucieka. 

Tomek, Piotruś i Tobik spotykają się na stacji Ffarquhar i dyskutują o tym co się dzieje. Dochodzą do wniosku, że straszny dźwięk wydają trole. Zaczynają bać się jeszcze bardziej. Wkrótce wszystkie trzy lokomotywy, podczas mgły zatrzymują się na moście przy młynie. Znowu zaczynają słyszeć dziwny jęk. Okazuje się jednak, że straszny dźwięk wydaje krowa, która utknęła pod mostem. Tadek, Jurek Kowal oraz Gospodarz Maciej pomagają krowie wydostać się z pułapki. Okazuje się, że to ona uszkodziła ogrodzenie przy torach. Tomek zabiera zwierzę z powrotem do gospodarstwa.

Tej nocy, Tomek, Piotruś i Tobik opowiadają innym lokomotywom o swojej przygodzie. Gabryś, Kuba i Henio się z nich śmieją, ale Tomkowi udaje się załagodzić sytuację.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejaności

  • Na moście przy młynie wodnym znajdują się dwa tory, ale w tym odcinku tylko jeden.

Galeria