FANDOM

Polandxenglish

TheTwinEngines
Bliżniacze Lokomotywy

Bliźniacze Lokomotywy - to piętnasta książka z serii Railway Series stworzonej przez Wilberta Awdry. Jej polski tytuł jest nieoficjalny, gdyż książka nie została wydana w polskiej wersji.

Opowiadania

Witajcie Bliźniacy!

Pan Szyneczka widząc, że jego lokomotywy mają zbyt dużo pracy postanawia sprowadzić nową lokomotywę ze Szkocji. Ku jego zaskoczeniu przybywa nie jedna tylko dwie bliźniacze lokomotywy o imionach Donald i Darek, którzy podczas podróży na wyspę Sodor zgubili swoje tablice z numerami. Zawiadowca postanawia nadać im nowe numery. Donald otrzymuje numer 9, a Darek numer 10. Mimo wszystko Pan Szyneczka jest zdecydowany odesłać jedną z lokomotyw domu.

Zaginiony Wagon

Donald i Darek różnią się tylko numerami, które mają namalowane na wagonach na węgiel. Pewnego dnia Darek przetacza wagony na bocznicy i tak martwi się tym, że to on zostanie odesłany do domu, że zapomina przygotować specjalny wagon Tomka. Ukrywa go na bocznicy. Donald i Darek zamieniają się wagonami na węgiel chcąc wprowadzić w błąd grubego zawiadowcę. Ten jednak nie daje się oszukać i karze Darka.

Wagon Służbowy

Pan Szyneczka przypomina Donaldowi i Darkowi, że nadal ma zamiar odesłać jedną z lokomotyw do domy, więc bliżniacy postanawiają zachowywać się grzecznie. Tymczasem Złośliwy Wagon Służbowy sprawia, że pociągi towarowe ciągnięte przez Darka ciągle się spóżniają. Zły Donald przywołuje wagon służbowy do porządku. Póżniej Donald cofając się po śliskich torach wykoleja się i uderza wagonem na węgiel w budkę dróżnika niszcząc ją. Kuba zabiera jego pociąg towarowy za niego. Złośliwy wagon służbowy zaczyna buntowac inne wagony przeciwko czerwonej lokomotywie w wyniku czego ten nie może samodzielnie wjechać na wzgórze. Darek postanawia mu pomóc i popychając Kubę na wzgórzez niszczy wagon służbowy. Pan Szyneczka przychodzi na miejsce wypadku i znowu karze Darka.

Delegacja

Zima na wyspie Sodor pojawia się wcześniej niż zwykle a śniegu jest dużo więcej niż zwykle. Donald i Darek odśnieżają tory i ratują Henia, którego przysypała lawina śniegu. Bliżniacy nadal obawiają się, że zostaną odesłani do domu. Edek mówi Piotrusiowi, że Donald i Darek potrzebują delegacji. Piotruś po rozmowie z innymi lokomotywami jedzie porozmawiać z zawiadowcą. Prosi Pana Szyneczkę by nie odsyłał bliżniaków do Szkocji, gdyż jeśli to zrobi to ci trafią na złom. Zawiadowca podejmuje decyzję. Postaniawia, że nie odeśle Donalda i Darka do domu, a w nagrodę za odśnieżanie torów każe ich odmalować.

Postacie

Ciekawostki

  • Na podstawie opowiadania Zaginiony Wagon miał zostać nakręcony odcinek serii drugiej o tym samym tytule. Britt Allcroft uznała jednak, że jego fabuła będzie zbyt trudna do zrozumienia dla małych dzieci, dlatego prace nad kręceniem odcinka zostały wstrzymane.

Niejasności

  • Na czwartej ilustracji opowiadania Zaginiony Wagon Ania jest za krótka a Klara jest za długa.
  • Na czwartej ilustracji opowiadania Delegacja obok lokomotyw stojących w hangarze i rozmawiających o delegacji widać Edka, który na wcześniejszej ilustracji stał na swojej stacji.

Galeria

Witajcie Bliźniacy!

Zaginiony Wagon

Wagon Służbowy

Delegacja

Galeria