Wiki Tomek i Przyjaciele
Advertisement

-Nic się nie stało! Mówcie mi Boguś! | Boguś, Chorobowóz, Seria 2

DoubleTeethingTroubles6.png
Boguś
  • Numer: D2, pierwotnie D5702
  • Klasa: BR Class 28
  • Konstruktor: Metropolitan Vickers
  • Budowniczy: Bowesfield Works
  • Konfiguracja: Co-Bo
  • Przybył na Wyspę Sodor: 1965r.

Boguś (ang. BoCo) - jest zieloną lokomotywą spalinową, która zwykle pracuje na linii Edka.

Historia w Railway Series

Boguś zabrał wagony Wilusia i Benia, a ci postanowili zrobić mu na złość wykorzystując fakt, że bez tablic z imionami wyglądają tak samo. Edek szybko załagodził sytuację i przedstawił bliźniakom Bogusia.

Później Boguś ostrzegł Kubę i Tadka by nie drażnili pszczół. Kaczor, który go lubił, spotkał się z nim na stacji Tidmouth. Rozmawiali o pszczołach gdy nagle nadjechał Kuba. Obraził on Bogusia nazywając go "klekoczącym dieslem". Następnego dnia stojącego na stacji Kubę zaatakowały pszczoły w wyniku czego Boguś musiał ciągnąć za niego pociąg pospieszny. Gabryś uważał, że ciągnięcie pociągu pospiesznego przez lokomotywę spalinową jest dla lokomotyw parowych wielką zniewagą. Później jednak Gabryś przez pomyłkę nastawniczego trafił na bocznicę. Wiluś i Benio szybko zaczęli mu dokuczać i powiedzieli mu, że wrzucą go do morza. Wtedy nadjechał Boguś i zagroził bliźniakom, że znowu zabierze ich wagony. Wysłał Wilusia i Benia do pracy, ale nie powiedział Gabrysiowi, że bliźniacy tylko żartowali w wyniku czego Gabryś do dziś wieży, że Boguś uratował mu życie.

Później Edek miał kłopoty z ciągnięciem wagonów pełnych ważnych gości. Lokomotywy się z niego śmiały, a Boguś i Kaczor go bronili. Stwierdzili, że Edek jeszcze wszystkich zaskoczy. Później Boguś pracował na linii Edka gdy ten przebywał w warsztacie. Donald i Darek mimo niechęci do lokomotyw spalinowych uznali go wtedy za naprawdę użyteczną i przyjazną lokomotywę spalinową.

Historia w serii telewizyjnej

Pewnego dnia Wiluś i Benio zostali wysłani do portu gdzie mieli pomoc Bogusiowi przetaczać wagony. Bliźniacy się wtedy pokłócili i pracowali oddzielnie. Boguś wpadł na pomysł jak pogodzić bliźniaków.

Później Wiluś i Benio znowu zaczęli się kłócić. Boguś starał się ich pogodzić, ale bez skutku. Wtedy Pan Szyneczka postanowił przydzielić im do pomocy nową lokomotywę spalinową. Nowa lokomotywa miał jednak kłopoty wieku dziecięcego w wyniku czego wjeżdżając na wzgórze zepsuła się i zatrzymała w miejscu. Boguś przybył jej na ratunek.

Charakter

Boguś jest miły i przyjazny, lecz potrafi być srogi.

Prototyp

Boguś opiera się na lokomotywie spalinowej BR Class 18 o konfiguracji Co-Bo. W "Railway Series" jest wspomniany brat Bogusia o nazwie D5705, czyli istniejąca w rzeczywistości lokomotywa.

Wygląd

Boguś jest pomalowany na kolor jasnozielony.

Występy

Tomek i Przyjaciele

W serii telewizyjnej Boguś wystąpił w:

Wydania Specjalne

  • 1992 - Thomas and the U.K. Trip (kamea)

Filmy Muzyczne

  • Seria 4 - Thomas' Christmas Song
  • Seria 5 - Pan Szyneczka, Night Train, Every Cloud has a Silver Lining i Come for the Ride
  • Seria 6 - James the Really Splendid Engine i Winter Wonderland
  • Seria 7 - There Once Was an Engine Who Ran Away
  • Seria 10 - Jingle Bells

Seria Magazynów

W serii magazynów Boguś wystąpił w:

Ciekawostki

  • Imię Bogusia w angielskiej wersji, czyli BoCo jest często błędnie pisane jako Boco.
  • Twarz Bogusia w serii telewizyjnej to tak naprawdę twarz Dorotki bez makijażu.
  • Ma brata bliźniaka o imieniu D5705.
  • Jego Angielskie imię może odnosić się do jego układu osi (BoCo Co-Bo).
  • Andrew Brenner chciał wprowadzić go w serii 22, ale Mattel stwierdziło, że w serialu jest już za dużo postaci męskich.

Głosu Użyczyli

  • Shinobu Satouchi (Japonia; druga i trzecia seria)
  • Naoki Kinoshita (Japonia; tylko piąta seria)

Marketing

Galeria

Lokomotywy:
Advertisement