FANDOM

BoCotheDiseaselmagazinestory9
Boguś Chorobowóz

Boguś Chorobowóz (ang.BoCo the Diseasel) - jest historią magazynową. Jej polski tytuł jest nieoficjalny.

Fabuła

Wiluś i Benio są bliżniaczymi lokomotywami, które pracują w fabryce porcelany. Pewnego dnia zostawiają swoje wagony w porcie i jadą po kolejne. Gdy wracają, zauważają, że ich wagony zniknęły. Zauważają też na torach plamy oleju. Domyślają się, że wagony zabrał spalinowóz, a raczej chorobowóz z opowieści, których słuchali.

Maszyniści Wilusia i Benia postanawiają odszukać spalinowoza. Usuwają z kotłów bliżniaków ich tablice z imionami i numerami, dzięki czemu Wiluś i Benio są nie do odróżnienia. Wiluś i Benio znajdują spalinowoza na bocznicy. Wiluś podjeżdża do niego i pyta się go czy odda mu jego wagony. Spalinowóz odmawia. Wtedy blizniacy przystępują do działania. Wykorzystują to, że spalinowóz nie wie, że są bliżniakami. Wiluś i Benio denerwują spalinowoza sprawiając, że ten myśli, że widzi podwójnie. W końcu bliżniacy się ujawniają. 

Nagle zjawia się Edek. Pyta się bliżniaków co robią, a ci mówią mu, że chcą odzyskać swoje wagony. Nazywają spalinowoza chorobowozem. Edek przedstawia im przybysza. Okazuje się, że spalinowóz ma na imię Boguś i jest bardzo przyjazny. Bliżniacy przepraszają go za swoje żarty i wracają do pracy. Edek tłumaczy Bogusiowi, że bliżniacy, choć złośliwi, są bardzo użyteczni.

Postacie

Ciekawostki

Niejasności

  • Na ostatniej ilustracji Boguś ma podwójne brwi i jest mniejszy od Edka.

Galeria