FANDOM

-Hirku, Hirku, z twojego komina leci bardzo ciemny dym! | Henio

Henry'sHero3
Bohater Henia
Bohater Henia (ang. Henry's Hero) - jest siódmym odcinkiem serii siedemnastej.

Fabuła

Henio i Hirek przed odebraniem wielu wagonów z kamieniołomu, uzupełniają zapas węgla. Po nabraniu węgla i odebraniu wagonów, dwie lokomotywy jadą z nimi do portu. Nagle z komina Hirka zaczyna wydobywać się czarny dym. Henio to zauważa i informuje o tym przyjaciela. Gdy dwie lokomotywy zatrzymują się przed semaforem, Hirek zauważa, że z komina Henia również wydobywa się czarny dym. Wtedy zjawia się Kaczor ciagnący kilka pustych wagonów na węgiel. Mówi Heniowi i Hirkowi, że z ich kominów wydobywa się czarny dym, dlatego, że nabrali złego węgla, który rano został dostarczony. Mówi im też, że jedzie teraz po ładunek odpowiedniego węgla. Henio mówi Hirkowi, że powinni poczekać aż Kaczor dostarczy dobry węgiel. Hirek jednak chce nadal pracować, nawet używając złego węgla. Henio postanawia wrócić do Domkowa i zaczekać na ładunek odpowiedniego węgla. Zostawia Hirka i jedzie do hangaru, a Hirek samotnie wyrusza w dalszą drogę.

Po pewnym czasie Hirek ma coraz więcej kłopotów. Wagony robią się dla niego zbyt ciężkie. Hirek zostawia połowę wagonów na bocznicy i jedzie dalej. Postanawia wrócić po nie póżniej. Hirek przejeżdża wydając straszne dżwięki przez stację Wellsworth. Stojący przy jej peronie Gabryś radzi mu by oczyścił swoje palenisko. Hirek jednak go nie słucha i jedzie dalej. Hirek przyjeżdża do portu i zostawia wagony. Tomek zauważa, że przyjaciel ma kłopoty i chce z nim porozmawiać, ale Hirek mówi, że nie ma na to czasu, gdyż musi jeszcze wrócić po połowę wagonów, które zostawił na bocznicy. Henio jadąc w stronę bocznicy przejeżdża przez stację Knapford wydając z siebie dziwny dżwięk i wypuszczając czarny dym. Pasażerowie są przestraszeni. Hirek odbiera wagony z bocznicy i zawozi je do portu. 

W porcie do Hirka podchodzi Pan Szyneczka. Mówi mu, że musi odebrać z huty wagony pełne stali. Ponieważ wagony są ciężkie, Henio będzie jego lokomotywą pomocniczą. Hirek, który czuje się coraz gorzej ma wątpliwości, ale chąc wykonać swoje zadanie, jedzie odebrać stal. Zawiadowca jest zaniepokojony gdy widzi, że z komina Hirka wydobywa się brzydki, czarny dym. Nie udaje mu się jednak zatrzymać lokomotywy.

Hirek podjeżdża do stojącego w Domkowie Henia i mówi mu, że dostarczył już wszystkie wagony z kamieniołomu do portu. Informuje go też, że zawiadowca kazał im odebrać stal z huty. Henio jest zaskoczony, że Hirek wykonał swoje zadanie używając złego węgla. Hirek mówi mu, że było mu ciężko, ale czasami trzeba iść dalej. Te słowa motywują Henia do pracy. Dwie lokomotywy jadą po stal, nadal używając złego węgla. 

Henio i Hirek odbierają stal i jadą w stronę portu. Nagle Henio zaczyna wydawać te same straszne dżwięki co Hirek. Zielona lokomotyw mówi Hirkowi, że powinni sprawdzić czy jest już dla nich właściwy węgiel. Hirek jest jednak zdeterminowany by wykonać zadanie, nawet używając złego węgla. Dwie lokomotywy z trudem jadą dalej.

Dwie lokomotywy dojeżdżają na Gabrysiowe Wzgórze. Na szczycie Hirek nie może już dalej jechać i zatrzymuje się w miejscu. Hirek jest smutny, ale Henio wpada na pewien pomysł. Przypomina sobie, że Hirek powiedział mu, że nawet jeśli jest ciężko, to trzeba jechać dalej. Zielona lokomotywa zaczyna pchać Hirka i wagony z ładunkiem stali na wzgórze. Dwie lokomotywy bezpiecznie dojeżdżają do portu. Zawiadowca gratuluje Heniowi i Hirkowi dobrej roboty, a następnie wysyła ich do naprawy. W warsztacie paleniska lokomotyw zostają oczyszczone. Dostają również nowy ładunek świeżego węgla. Henio i Hirek wracają do pracy.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Gdy na początku odcinka Henio mija Hirka widać, że Henio ciągnie wagony, ale gdy kamera pokazuje dwie lokomotywy z góry, Henio nie ciągnie wagonów.
  • Gdy Hirek opuszcza port by odszukać Henia, jego korbowodowi brakuje jednego drążka. 
  • Henio i Hirek odbierają jedenaście wagonów ze stalą, ale gdy wjeżdżają do portu, ciągną dziewięć wagonów.
  • Wagon służbowy powinien zostać dołączony do pociągu Henia i Hirka.
  • W polskiej wersji w większości scen tego odcinka Kaczor </span>ma na imię Kaczorek.

Galeria

Tomek i Przyjaciele s17 07 - Bohater Henia