FANDOM

-Ja jestem Piotruś w zielonym kolorze! Niemądry, powolny i na bocznym torze! | Piotruś

BeingPercy17
Być Piotrusiem
Być Piotrusiem (ang. Being Percy) - jest jedenastym odcinkiem serii czternastej.

Fabuła

W porcie jest pracowity dzień. Piotruś musi dostarczyć pocztę, ale tory blokują mu Tomek i Kuba. Wtedy nadjeżdża Gabryś ciągnący pociag pospieszny. Na jego torach stoi Sylwek. Gabryś gwiżdżąc każe mu się usunąć, a lokomotywa spalinowa szybko zjeżdża mu z drogi. Całe to zdarzenie widzi Piotruś i postanawia zrobić to samo. Zaczyna głośno gwizdać w wyniku czego Tomek i Kuba zjeżdżają mu z drogi. Piotruś dumnie wyjeżdża z portu.

Póżniej Piotruś zauważa wolno jadącego tym samym torem co on Tobika. Zielona lokomotywa chcąc by ten zjechał mu z drogi znowu zaczyna głośno gwizdać. Tobik nie wie o co chodzi i zatrzymuje się. Wtedy obok przejeżdża Gabryś ciągnący pociag pospieszny. Piotruś chcąc być taki jak on postanwia pojechać jego torami. Piotruś dumnie przejeżdża przez stację Maithwaite. Jest tak dumny, że zapomina odebrać przesyłki. Póżniej na stacji Maron zielona lokomotywa spotyka Alicję Botti, którą Gabryś miał zabrać na spotkanie z zawiadowcą. Piotruś chce być taki jak Gabryś, dlatego mówi Alicji Botti, że to on ją podwiezie na stację Knapford. Jest jednak tak dumny, że nie zatrzymuje się na niej. Wkrótce Piotruś zauważa szybko jadącego w jego kierunku Gabrysia. Gabryś każe zjechać mu z drogi, a Piotruś każe mu zrobić to samo. Gabryś w ostatniej chwili zjeżdża na bocznicę i wykoleja się. Piotruś postanawia wszystko naprawić.

Piotruś zabiera Alicję Botti na stację Knapford i przeprasza ją oraz zawiadowcę za kłopoty. Następnie jedzie do centrum ratowniczego gdzie spotyka Kubę. Prosi go by odebrał Kamusia by ten mógł pomóc Gabrysiowi, a czerwona lokomotywa się zgadza. Kamuś szybko ustawia Gabrysia z powrotem na torach, a Piotruś kończy dostarczać pocztę. W końcu Piotruś jedzie na stację Kanpford gdzie czeka na niego zawiadowca. Pan Szyneczka mówi mu, że nie musi naśladować Gabrysia by być naprawdę użyteczną lokomotywą. Wszystkie lokomotywy się z nim zgadzają, a Piotruś stwierdza, że dobrze jest być Piotrusiem.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Maszynista Piotrusia powinien zmusić go do zatrzymania się na stacji Maithwaite i odebrania przesyłek.
  • W używanej usuniętej scenie z odcinka Różowa Lokomotywa, Kuba jest pomalowany na kolor różowy.
  • Wagony Służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Edka, Henia, Piotrusia, Tobika i Sylwka.

Galeria