FANDOM

Ten artykuł jest o 'odcinek'. Być może szukasz 'DVD'.

-Na zderzaki! Ale fajna zabawa! | Karol

SplishSplashSplosh55
Chlap, Chlap, Chlap!
Chlap, Chlap, Chlap! (ang. Splish, Splash, Splosh!) - jest piętnastym odcinkiem serii trzynastej.

Fabuła

Na wyspie Sodor trwa deszczowy dzień. Tomek i Rózia pracują na bocznicy przy przetaczaniu wagonów. Gdy kończą pracę, jadą w stronę hangaru. Po drodze lokomotywy szybko przejeżdżają przez wszystkie napotkane kałuże i wzajemnie się ochlapują brudną wodą. W pewnym momencie do Tomka podchodzi Pan Szyneczka i każe mu pojechać do myjni, a następnie zabrać słynną śpiewaczkę, Alicję Botti na stację Knapford, gdzie ma się odbyć koncert.

Po drodze Tomek spotyka stojącego w pobliżu kałuży Karola i przejeżdża obok niego tak szybko, że brudna woda go ochlapuje. Następnie ochlapuje wodą z kałuży Emilkę, a także mąkę, którą ta wiezie w wagonie. Póżniej spotyka Kubę i również go ochlapuje, a także wiezione przez niego truskawki. W końcu lokomotywa wpada w poważne kłopoty. Przypadkowo ochlapuje zawiadowcę i Alicję Botti stojących na moście. Ponadto woda z kałuży gasi jego palenisko. Rózia oddaje mu część swojego węgla.

Tomek chce przeprosić Emilkę i Kubę za zniszczenie ich ładunku, więc wykonuje ich pracę by ci mogli pojechać na koncert. Gdy Tomek dojeżdża na koncert, Rózia prosi go by ten się z nią jeszcze pobawił w kałużach, ale ten stanowczo odmawia.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • W angielskiej i amerykańskiej wersji została wspomniana stacja Dryaw.

Niejasności

  • Rózia pracując na bocznicy popycha wagony do przodu, ale chwilę póżniej wagony znikają.
  • Gdy Tomek ochlapuje Emilkę przejeżdżając przez kałużę, brudna woda ochlapuje tylko Emilkę, ale chwilę póżniej brudną wodą z kałuży pokryta jest zarówno Emilka, jak i wieziona przez nią mąka.
  • Kuba nie martwi się tym, że brudna woda z kałuży ubrudziła jego czerwony lakier.
  • Rózia nie martwi się tym, że po wjeżdzie w kałużę ochlapała ją brudna woda, ale martwiła się gdy została ochlapana błotem przez Tomka w odcinku Tomek i Uciekający Samochód.
  • Pan Szyneczka mówi Tomkowi, że słyszał od piekarza o zamoczonej mące i truskawkach, ale jeśli rozmawiał tylko z piekarzem to powienien wiedzieć tylko o zamoczonej mące.
  • Maszyniści Tomka i Rózi nie powinni pozwolić lokomotywom na zabawę w kałużach.
  • Wagony Kuby i Emilki powinny być przykryte płachtą, a zwłaszcza podczas tak złej pogody.
  • Wagony służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Tomka, Henia, Kuby i Emilki.
  • W rzeczywistości po wjechaniu Tomka w kałużę, woda nie zdołałaby wytrysnąć tak wysoko nad most.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Mleczarnia jest określona jako cukiernia.

Galeria

Tomek i Przyjaciele s13 15 - Chlap, Chlap, Chlap!

Tomek i Przyjaciele s13 15 - Chlap, Chlap, Chlap!.S13E15 - Chlap, Chlap, Chlap!