FANDOM

 -Przecież musicie mieć choinkę! Święta bez choinki nie będą udane! | Tobik

TheChristmasTreeExpress31
Choinkowy Ekspres
Choinkowy Ekspres (ang. The Christmas Tree Express) - jest dwudziestym odcinkiem serii szesnastej.

Fabuła

Tomek i Tobik pracują w kamieniołomie pod niebieską górą. Wieczorem Radek uświadamia sobie, że lokomotywy wąskotorowe pracowały tak ciężko, że zapomniały o zbliżających się Świętach Bożego Narodzenia. Pyta się Tomka czy ten może zabrać go na wyspę mgieł w celu znalezienia odpowiedniej choinki. Tomek odpowiada mu, że nie może gdyż ma dużo pracy, ale pociesza go mówiąc, że na wyspę mgieł może zabrać go Tobik. Tramwaj parowy, który usłyszał od Sylwka straszne opowieści o wyspie mgieł, ma wątpliwości, ale ostatecznie zgadza się zabrać na nią Radka. Radek jest przekonany, że do rana będzie z powrotem w kamieniołomie.

Lokomotywa wąskotorowa zostaje załadowana na wagon Tobika, a ten zabiera ją z kamieniołomu. Po przejechaniu tunelu na wyspę mgieł, Tobik postanawia jechać szybko z zamkniętymi oczami by nie zauważyć strasznych rzeczy. Radek prosi go by zwolnił gdyż mija piękne choinki, ale tramwaj parowy go nie słucha. Ostatecznie Tobik i Radek spotykają Szasta, Prasta i Ferdynanda. Po rozmowie z nimi Tobik uświadamia sobie, że wyspa mgieł nie jest taka straszna. Tobik przemierza ją wolno z otwartmi oczami i szybko znajduje odpowiednią choinkę. Tobik zabiera ją i jedzie z Radkiem z powrotem do kamieniołomu pod niebieską górą. Lokomotywy wąskotorowe są zadowolone, że wreszcie mają choinkę.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Tobik był wcześniej na wyspie mgieł, więc powinien wiedzieć, że nie jest ona straszna.
  • Kto załadował Radka na wagon platformowy?
  • Maszynista Radka nie powinien przebywać w jego kabinie w czasie gdy ten stoi na wagonie Tobika.
  • Wagon służbowy powinien zostać dołączony do pociągu Tobika.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Sylwek ma na imię Bosman, Sławek ma na imię Skałek, a Radek ma na imię Remek.

Galeria