FANDOM

-On chciał powiedzieć, że on jest szefem, a ja mu pomagam! Jestem Ciach! | Ciach, Dzień Diesli

CiachCGI
Ciach
  • Budowniczy: W. G. Bagnall
  • Konstruktor: W. G. Bagnall
  • Konfiguracja: 0-4-0
Ciach (ang.Dart) - jest małą lokomotywą spalinową, która pomaga Trachowi kierować pracą w maszynowni.

Historia

Gdy Piotruś po raz pierwszy przyjechał do maszynowni, Ciach powiedział mu, że spalinowozy potrzebują nowego dżwigu. Następnie na polecenie Diesla 10 ukrył wąż gaśniczy Felka w śmieciach oraz uwięził Tomka i Kamila.

Póżniej Ciach wraz z Dieslem i Trachem pojechał na wyspę mgieł w poszukiwaniu choinki dla maszynowni. Dokuczał również Felkowi, który przez pomyłkę ochlapał wodą Edka i jego maszynistę. Póżniej wraz z Trachem pomógł Tomkowi naprawić starego kręciołka i pomógł naprawić uszkodzony zderzak Gabrysia.

Następnie Ciach wraz z Trachem naprawił zepsuty silnik Sylwka. Jakiś czas póżniej wraz z innymi spalinowozami, na polecenie Diesla, chował się i uciekał przed Pawłem.

Charakter

Ciach pracuje w maszynowni jako asystent Tracha. Przebywał w jego pobliżu tak długo, że nauczył się czytać w jego myślach. Czasami potrafi być bezczelny.

Prototyp

Ciach opiera się na lokomotywie spalinowej o konfiguracji 0-4-0 zbudowanej przez W. G. Bagnalla.

Wygląd

Ciach jest pomalowany na kolor żółty z czerwoną i białą podszewką. Ma po obu stronach kabiny namalowane logo maszynowni. Jego czarny zderzak zdobią żółte paski ostrzegawcze.

Występy

Głosu Użyczyli

Marketing

Galeria

Lokomotywy: