FANDOM

 -To wiem, ach wiem! Dam spokój Wiktorowi! | Piotruś Sam

Don'tBotherVictor!40
Daj Spokój Wiktorowi!
Daj Spokój Wiktorowi (ang. Don't Bother Victor!) - jest osiemnastym odcinkiem Serii 16.

Fabuła

Pewnego rana Piotruś Sam po całej nocy pracy wraca do hangaru gdzie spotyka Tomka, który ma zabrać Chudego zawiadowcę na spotkanie z grubym zawiadowcą. Pan Patyczek prosi Piotrusia Sama by pod jego nieobecność kierował pracą na jego kolei. Mówi także, że wkrótce kolej odwiedzi Wiktor, który będzie naprawiał zepsute lokomotywy. Dodaje, że Wiktor potrzebuje spokoju by dobrze zajmować się zepsutymi lokomotywami. Zawiadowca wsiada do Tomka, a ten zabiera go na spotkanie. Piotruś Sam jest podekscytowany swoim zadaniem, ale jednocześnie trochę przestraszony. Nagle go Piotrusia Sama podjeżdża Radek. Mówi mu, że Pan Handel się zepsuł i potrzebuje pomocy Wiktora. Piotruś Sam przypomina sobie, że zawiadowca kazał mu nie przeszkadzać Wiktorowi i postanawia sam pomóc Panu Handlowi.

Pan Handel prosi Piotrusia Sama by ten sprowadził Wiktora, ale ten odpowiada, że to on go naprawi. Piotruś Sam prosi swojego maszynistę by ten naoliwił Pana Handla. To jednak nie pomaga, a Pan Handel już w ogóle nie może się ruszyć. Wtedy zjawia się Radek i mówi Piotrusiowi Samowi, że Sławkowi coś stało się z kominem. Piotruś Sam nie chcąc przeszkadzać Wiktorowi postanawia, że sam mu pomoże. Piotruś Sam spotyka Sławka przy wieży ciśnień. Sławek mówi mu, że jego komin jest zatkany i potrzebuje pomocy Wiktora. Piotruś Sam nie chcąc przeszkadzać Wiktorowi odpowiada Sławkowi, że to on mu pomoże. Prosi swojego maszynistę by ten wlał do komina Sławka wodę z wieży ciśnień. To jednak nie pomaga, a na domiar złego woda z wieży gasi palenisko Sławka. Wtedy zjawia się Radek i mówi, że Damianowi zepsuły się tłoki i potrzebuje pomocy Wiktora. Piotruś Sam nie chcąc przeszkadzać Wiktorowi postanawia, że sam go naprawi. 

Piotruś Sam rusza w stronę miejsca, w którym stoi zepsuty Damian. Nagle kończy mu się zapas węgla i zatrzymuje sie w miejscu. Uświadamia sobie, że potrzebuje pomocy Wiktora. Nagle zjawia się Radek, a Piotruś Sam prosi go by przyprowadził do niego Wiktora. Radek, który wcześniej trzy razy usłyszał od niego, że Wiktorowi nie wolno przeszkadzać, postanawia nie spełnić jego prośby. Piotruś Sam znowu go prosi i przyznaje mu, że się mylił. Radek jedzie po Wiktora, który przywozi Piotrusiowi Samowi węgiel. Wiktor pyta się Piotrusia Sama dlaczego ten nie poprosił go o pomoc. Piotruś Sam odpowiada, że nie chciał mu przeszkadzać. Wiktor śmiejąc się odpowiada mu, że naprawianie lokomotyw to jego praca i nikt mu niigdy nie przeszkadza. Wiktor szybko naprawia Pana Handla i przetyka komin Sławka. Piotruś Sam i Wiktor wracają do hangaru gdzie czeka już Tomek z chudym zawiadowcą. Pan Patyczek pyta się jak minął Piotrusiowi Samowi dzień, a ten wraz z Wiktorem śmiejąc się zgodnie odpowiadają, że nikt im nie przeszkadzał.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Maszynista Piotrusia Sama powinien wiedzieć, że nie naprawi Pana Handla uzupełniając jego zapas oleju i nie przetka komina Sławka wlewając do niego wodę.
  • Nie ma żadnej wzmianki o tym czy Wiktor naprawił Damiana.
  • Wagon służbowy powinien zostać dołączony do Wiktora.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Sławek ma na imię Skałek, Radek ma na imię Remek, Piotruś Sam ma na imię Mikołaj, a Damian ma na imię Darek.

Galeria