FANDOM

Ten artykuł jest o 'odcinek'. Być może szukasz 'piosenka'.

-Co to za dziwne dźwięki Sylwku? Jesteś zdrowy? | Karolek

AwayFromtheSea48
Daleko od Morza
Daleko od Morza (ang. Away from the Sea) - jest dwudziestym pierwszym odcinkiem serii siedemnastej.

Fabuła

Sylwek pracuje w porcie. Przypomina sobie, że gdy przybył na wyspę Sodor, został wysłany do pracy w kamieniołomie. Nie był z tego zadowolony i ucieszył się, gdy zawiadowca dał mu pracę w porcie. Pewnego dnia Sylwek zaczyna mieć kłopoty z silnikiem. Tomek i Karolek mówią mu, że powinien pojechać do maszynowni. Ten odmawia, gdyż obawia się, że po naprawie zostanie znowu wysłany do kamieniołomu. 

Kilka dni póżniej w porcie pojawia się Porter, nowa lokomotywa. Zawiadowca mówi Sylwkowi, że gdy pojedzie na naprawę do maszynowni, Porter będzie wykonywał jego pracę w porcie. W maszynowni, Trach i Ciach szybko naprawiają silnik Sylwka. Tymczasem w porcie Porter świetnie sobie radzi. Denerwuje tylko Karolka, zadając mu dużo pytań. Gdy Sylwek wyjeżdża z maszynowni, przypadkowo uderza w rząd wagonów z beczkami oleju. Trach i Ciach sugerują, że powinien pojechać do myjni. Sylwek odmawia, gdyż chce szybko wrócić do portu. Po drodze zauważa, że przez olej, który go ubrudził, jego koła się ślizgają. Aby ułatwić sobie jazdę, zużywa cały zapas piasku z piaskarki.

Gdy Sylwek dojeżdża do portu, nie może się zatrzymać, gdyż skończył mu się zapas piasku w piaskarce. Uderza w rząd wagonów z urodzinowymi ozdobami. Porter pomaga mu się zatrzymać. Wtedy w porcie zjawia się zawiadowca. Sylwek jest pewien, że Pan Szyneczka wyśle go do pracy w kamieniołomie. Ten jednak wysyła go do myjni. Dodaje też, że Porter wcale nie przejmnie jego pracy w porcie, tylko będzie jego pomocnikiem. Po powrocie z myjni, Sylwek zaprzyjażnia się z Porterem i dwie lokomotywy razem pracują w porcie.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • W retrospekcji z odcinka Sekret Sylwka, obok Wilusia i Benia stoi Diesel, ale w oryginalnym odcinku obok bliźniaków stała Marta. Ponadto w retrospekcji wagony są czerwone, a w oryginalnym odcinku były szare.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Sylwek ma na imię Bosman.

Galeria