FANDOM

Edward'sBigRescue5
Detektyw Edek
  • Tytuł Oryginalny: Edward's Big Rescue/Taking Toby
  • Data Publikacji: 20 czerwca 2012r.

Detektyw Edek (ang.Edward's Big Rescue/Taking Toby) - jest historią magazynową. W polskiej wersji pojawiła się ona w magazynie wydawnictwa Egmont pod tytułem "Tomek i Przyjaciele".

Fabuła

Pewnego dnia Edek jest lokomotywą pomocniczą Kaczora. Pomaga mu dojechać z ciężkimi wagonami towarowymi do portu, w którym Sylwek opowiada dwóm lokomotywom o tym jak kiedyś próbował uratować pewien statek przed kradzieżą.

Następnego dnia Edek przypadkowo podsłuchuje rozmowę dwóch mężczyzn. Mówią oni o tym, że w nocy zajmą się Tobikiem. Edek obawia się, że owi mężczyżni chcą ukraść Tobika. Postanawia powiedzieć o tym innym lokomotywom, ale nikt go nie słucha. Edek postanawia działać sam.

W nocy Edek znajduje Tobika i zauważa, że w jego kabinie są dwaj mężczyżni, których wcześniej widział. Postanawia ich zatrzymać. W tym cele blokuje Tobikowi drogę. Wtedy okazuje się, że dwaj mężczyżni nie są złodziejami, tylko mechanikami, którzy mieli naprawić Tobika. Edek czuje się głupio, ale Tobik pociesza go nazywając go naprawdę użytecznym ratownikiem.

Postacie

Niejasności

  • Jeśli Edek był przekonany, że dwaj mężczyżni chcą porwać Tobika, powinien był o tym powiedzieć zawiadowcy.

Galeria