FANDOM

DieselandtheDucklings109
Diesel i Kaczuszki
Diesel i Kaczuszki (ang. Diesel and the Ducklings) - jest czwartym odcinkiem serii dwudziestej.

Fabuła

Wcześnie rano Tomek przyjeżdża do portu i wita się z Sylwkiem i Karolkiem. Diesel nie jest dla niego miły i mu dokucza. Zaczyna szydzić również z Sylwka, który jest miły dla Tomka. Uważa bowiem, że spalinowozy nie powinny być miłe i przyjazne.

Później Tomek spotyka w myjni Piotrusia, który chce się umyć przed pracą. Diesel popycha zieloną lokomotywą i zajmuje jej miejsce przy wieży ciśnień. Tomek mówi Dieslowi, że powinien być miły. Ten odpowiada mu, że jego przyjaciele, Arek i Bartek, szanują i lubią go za to, że jest niemiły i nieprzyjazny dla innych.

Później Tomek wciąż myśli o zachowaniu Diesla. Nagle zauważa, że ten stoi na torze przed nim i jest bardzo miły dla małych kaczuszek, które przechodzą przez tory. Jest zaskoczony, gdyż nigdy nie widział Diesla, który był przyjazny dla innych. Nie może się doczekać aby powiedzieć o tym co widział innym lokomotywom. Diesel prosi go aby tego nie robił, gdyż wtedy inne spalinowozy będą się z niego śmiały. Tomek obiecuje mu, że jeśli będzie przyjazny dla innych, nigdy nie zdradzi jego sekretu.

Diesel stara się być miły dla innych i pozdrawia mijające go lokomotywy, które są bardzo zaskoczone. Na stacji Knapford jest miły dla Edka. Nagle zauważa Arka i Bartka. W ich obecności się zmiania i zaczyna śmiać się z Emilki, co bardzo zadowala jego przyjaciół. Wtedy zjawia się Tomek i przypomina mu o ich umowie. Diesel przeprasza Emilkę i odjeżdża.

Diesel szybko zapomina o swojej umowie z Tomkiem i zaczyna dokuczać Gabrysiowi i Kubie. Diesel przeprasza, ale wkrótce znowu wraca, w obecności Arka i Bartka, do swoich starych sztuczek. W końcu Tomek traci cierpliwość. Mówi Arkowi i Bartkowi aby pojechali za Dieslem i zobaczyli, że ten dla małych kaczuszek potrafi być miły.

W pobliżu stawu Tomek wyjaśnia Dieslowi dlaczego zdradził jego sekret. Diesel, w obecności Arka i Bartka, zauważa, że na tory, po których jedzie Tomek, weszły małe kaczuszki. Głośno krzyczy w wyniku czego niebieskiej lokomotywie udaje się zatrzymać na czas. Diesel martwi się, że inne lokomotywy będą się śmiały z tego, że jest miły dla małych kaczuszek, ale ku jego zaskoczeniu, Arek i Bartek zaczynają zachowywać się tak samo jak on. W efekcie wszystkie cztery lokomotywy razem obserwują gromadę kaczuszek, pływających w pobliskim stawie.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Sylwek ma na imię Bosman.

Galeria