FANDOM

-Nareszcie komuś pomogłem! Zrobiłem dobry uczynek! | Henio

Henry'sGoodDeeds32
Dobre Uczynki Henia
Dobre Uczynki Henia (ang. Henry's Good Deeds) - jest osiemnastym odcinkiem serii trzynastej.

Fabuła

Na wyspie zostaje zauważona świstunka, czyli bardzo rzadki gatunek ptaka, więc lokomotywy są zajęte przeworzeniem wielu obserwatorów ptaków, którzy przybyli by go zobaczyć. Henio ma odebrać i dostarczyć tyczkę lęgową na stację Bluff's Cove. Wszyscy mają nadzieję, że świstunka uwije na niej swoje gniazdo. Po drodze zielona lokomotywa spotyka Tomka, który przepuszcza gospodarza i jego owce na przejeżdzie. Słyszy jak Gospodarz Maciej mówi Tomkowi, że ten spełnił dobry uczynek. To sprawia, że Henio postanawania spełniać dobre uczynki.

Na następnym przejeżdzie Henio zauważa stojące w pobliżu torów świnie. Postanawia pomóc im dostać się do błotnistego pola, a te szybko brudzą się w błocie. Wtedy zjawa się Gospodarz Troter. Mówi zielonej lokomotywie, że chciał by świnie był czyste gdyż zamierza zabrać je na targ. Wtedy Henio postanawia zagonić zwierzęta z powrotem na pole po przeciwnej stronie przejazdu. Głośno wypuszcza parę w wyniku czego przestraszone świnie zaczynają uciekać przewracając stojące w pobliżu skrzynie pełne jabłek. Następnie zwierzęta wchodzą na tory i zaczynają jeść leżące na ziemi jabłka. Wtedy nadjeżdża Tomek i mówi Heniowi, że musi przejechać by zabrać obserwatorów ptaków do pola za młynem gdzie widziano ostatnio świstunkę. Zielona lokomotywa proponuje, że zabierze tam obserwatorów za niego, a Tomek się zgadza.

Gdy Henio dojeżdża do pola za młynem, obserwatorzy ptaków wychodzą z wagonu by obserwować świstunkę. Nagle głośno gwiżdże w wyniku czego siedzący na gałęzi drzewa ptak odlatuje. Obserwatorzy są zdenerwowani, a Henio przypomina sobie o tyczce lęgowej, którą miał dostarczyć. Szybko wyrusza w stronę stacji Bluff's Cove, zostawiając smutnych obserwatorów na polu.

Po drodze Henio zaczymuje się przy wężle, a na jego zderzaku siada żółty ptak. Zielona lokomotywa postanawia zabrać go na stację Bluff's Cove. Na miejscu Henio dowiaduje się od obserwatorów, że ptak siedzący na jego zderzaku to świstunka. Wtedy zjawia się Tomek wiozący obserwatorów, których Henio zostawił na polu za młynem. Gratuluje Heniowi spełnienia dobrego uczynku, a ten odkrywa, że spełnił go nawet o tym nie wiedząc.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Gdy Henio wypuszcza parę, świnie zaczynają uciekać na tory. Chwilę póżniej przyjeżdża Tomek i również wypuszcza parę, ale tym razem świnie na to nie zwracają uwagi i nadal stoją na torach.
  • Gdy Henio gwiżdże stojąc na polu, świstunka się przestrasza i odlatuje, ale póżniej gdy obserwatorzy ptaków głośno krzyczą i klaskają na widok świstunki na jego zderzaku, ptak się ich nie przestrasza.
  • Świstunka nie powinna siedzieć na zderzaku Henia podczas gdy ten się porusza.
  • Narrator mówi, że Ania i Klara były pełne obserwatorów ptaków, ale jechało w nich tylko pięć osób.
  • Wagon Służbowy powinien zostać dołączony do pociągu Henia.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Gospodarz Maciej i Gospodarz Troter są określeni jako farmerzy.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek narrator błędnie określa dorosłe świnie jako prosiaczki.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek stacja Bluff's Cove jest błędnie określona jako Urwista Zatoka, zamiast Błękitna Zatoka.

Galeria

Tomek i przyjaciele s13 18 - Dobre Uczynki Henia

Tomek i przyjaciele s13 18 - Dobre Uczynki Henia.S13E18 - Dobre uczynki Henia