FANDOM

TheRailcarandtheCoaches64
Dorotka i Wagony
Dorotka i Wagony (ang. The Railcar and the Coaches) - jest osiemnastym odcinkiem serii dwudziestej.

Fabuła

Pewnego zimowego dnia zawiadowca wysyła Tomka do pracy w kamieniołomie. Prosi Dorotkę, aby wykonywała pracę niebieskiej lokomotywy na jej linii. Ma zabrać pasażerów na stację Harwick. Dorotka śmiało rusza do pracy i spotyka Anię i Klarę. Stwierdza, że wagony nie będą jej potrzebne, gdyż pasażerowie będą podróżowali na jej pokładzie. Tomek wszystko słyszy  ostrzega Dorotkę, że może potrzebować pomocy jego wagonów. Ta odpowiada mu, że nigdy nie potrzebuje wagonów i rusza w drogę.

Dorotka dobrze wykonuje swoją pracę i pasażerowie są zadowoleni. Wieczorem jest niemiła dla Ani i Klary, nazywając je staromodnymi, gdyż nie mogą poruszać się samodzielnie. Wagony są złe, a Dorotka stwierdza, że nie zamierza ich ciągnąć. Pan Szyneczka każe jej jednak zabrać Anię i Klarę aby do pociągu zmieściło się więcej pasażerów. 

Nastepnego dnia Dorotka zabiera Anię i Klarę, ale nie przeprasza ich za swoje wczesniejsze zachowanie. Ania i Klara postanawiaja się zemścić. Podczas jazdy wmawiaja Dorotce, że ta wydaje niepokojące dźwięki. Dorotka bierze to do siebie. Na stacji Maithwaite każe wszystkim pasażerom opuścić pokład, zostawia Anię oraz Klarę i w panice odjeżdża, aby dowiedzieć się co się z nią dzieje. Tomek, który wraca z kamieniołomu wszystko widzi i chce donieść o zachowaniu Dorotki zawiadowcy. Ania i Klara się boją, bo same przyczyniły się do ucieczki Dorotki. Opowiadają Tomkowi o sporze z Dorotką.

Dorotka jedzie do maszynowni. Tomek w tym czasie rozmawia z zawiadowcą na stacji Knapford. Tłumaczy zawiadowcy zachowanie swoich wagonów, ale dodaje, że wcześniej Dorotka była dla nich niemiła i zostawiła je na stacji Maithwaite.

Tomek odbiera swoje wagony. Zawiadowca je karci. Następnego dnia Ania i Klara chcą przeprosić Dorotkę za ich kłamstwo, ale zamiast niej przyjeżdża Tomek, który informuje je, że Dorotka wróciła do pracy na swojej linii i nie będzie ich dzisiaj ciągnęła. Ania i Klara są zachwycone aż do czasu gdy Tomek informuje je, że on też nie będzie ich dziś ciągnął, gdyż nadal pracuje w kamieniołomie. Wagony są zaniepokojone gdy okazuje się, że tego dnia będzie je ciągnęła jeszcze inna lokomotywa, którą okazuje się podstępny Diesel.

Postacie

Miejsca

Galeria