FANDOM

-Mam nową trasę! Teraz jeżdżę na skróty i dlatego zawsze jestem pierwsza! | Bercia

Thomas'Shortcut103
Droga na Skróty
Droga na Skróty (ang. Thomas' Shortcut) - jest dwudziestym szóstym odcinkiem serii siedemnastej.

Fabuła

Tomek uwielbia ścigać się z Bercią. Lokomotywa i autobus często urządzają wyścig do przejazdu kolejowego. Czasami prowadzi Tomek, a czasami Bercia. Do przejazdu zawsze jednak pierwsza dojeżdża Bercia. Tomek zastanawia się jak to możliwe, skoro jedzie najszybciej jak potrafi. Pewnego dnia autobus zdradza lokomotywie sekret swoich zwycięstw. Okazuje się, że ma nową trasę. Jedzie na skróty dzięki czemu zawsze wygrywa wyścig.

Wieczorem Tomek żali się swoim przyjaciołom. Mówi im, że przegrywa wyścigi z Bercią, gdyż ta jeżdzi nową i krótszą trasą. Piotruś radzi mu aby on też pojechał skrótem. Tomek stwierdza, że to wspaniały pomysł. Następnego dnia postanawia poszukać skrótu. Ania i Klara mówią mu, że na ich trasie nie ma skrótów, a nawet gdyby były to mógłby przez nie pominąć stacje. Tomek jest jednak uparty i chcąc wygrać wyścig z Bercią, postanawia pojechać skrótem.

Tomek spotyka się z Bercią na stacji i zaczyna się z nią ścigać. Nagle zauważa rozjazd. Skręca w niego myśląc, że to skrót. Skrót ten okazuje się jedynie bocznicą i Tomek szybko wraca na swoją trasę. Nagle zauważa kolejny rozjazd i także w niego skręca. Trafia do opuszczonej stacji. Szybko wraca na swoja trasę i jedzie dalej. Po chwili zauważa następny rozjazd i również jedzie nieznanym torem. Trafia do lasu. Skrót robi się coraz dłuższy i dłuższy, ale Tomek mimo wszystko jedzie dalej.

Tymczasem Bercia dojeżdża do mety. Czeka chwilę na Tomka, a gdy ten nie przyjeżdża, jedzie dalej. Tomek w tym czasie nadal jedzie nieznanym torem. Zaczyna się martwić. Nagle odkrywa, że tory prowadzą w ślepy zaułek. Tomek wykoleja się i zatrzymuje się w krzakach przy drodze. Podjeżdża do niego Bercia. Tomek wyznaje jej, że chciał jechać skrótem. Bercia proponuje, że zabierze jego pasażerów. Tomek się zgadza i czeka na pomoc. Wieczorem Hubcio pomaga mu wrócić na tory. Na miejsce wypadku przybywa też zawiadowca. Tomek obiecuje mu, że od tej chwili będzie już jeżdził tylko po swojej trasie. Następnego dnia znowu ściga się z Bercią. Tym razem wygrywa.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Hubcio ma na imię Hektor.
  • W polskiej wersji Ania i Klara wypowiadają się o Berci jak o mężczyżnie. Nie jest to jednak do końca wpadką, gdyż w angielskiej wersji Bercia jest mężczyzną. 

Galeria