FANDOM

DuchessofHamilton
Duchess of Hamilton
  • Numer: 6229, początkowo 46229
  • Konfiguracja: 4-6-2
  • Data Budowy: 1938r.
  • Klasa: LMS Coronation Class
  • Budowniczy: LMS Crewe Works
  • Konstruktor: William Stanier
Duchess of Hamilton - jest lokomotywą parową typu LMS Coronation Class, która została zbudowana w 1938 roku. Obecnie jest eksponatem Narodowego Muzeum Kolejowego w Jorku.

Historia

Duchess of Hamilton z serii Princess Coronation została zbudowana w 1938 roku przez zakłady LMS Crewe Works jako dziesięta lokomotywa tego typu. Jej konstruktorem był William Stanier. Została ona wyposazona w aerodynamiczną otulinę dzięki, której mogła osiągać prędkość 183 km/h. Po wycofaniu ze służby Duchess of Hamilton miała trafić na złom, ale uratował ją Sir Billy Butlin, który postanowił uczynić ją atrakcją letniego obozu dla dzieci. W 1976 roku wypożyczyło ją, a w 1987 roku kupiło Narodowe Muzeum Kolejowe w Jorku i wyremontowało. Lokomotywa pozostawała pod parą do 1996 roku gdy jej kocioł stracił badania techniczne. W 2005 roku odbudowano jej aerodynamiczną otulinę dzięki czemu lokomotywa odzyskała swój oryginalny wygląd.

Prototyp

Duchess of Hamilton opiera się na lokomotywie LMS 8P Princess Coronation "Duchess" o konfiguracji 4-6-2.

Wygląd

Duchess of Hamilton jest pomalowana na kolor bordowy ze złotą podszewką i czarnymi kołami.

Występy

Railway Series

W Railway Series Duchess of Hamilton wystąpiła w:

Galeria

Lokomotywy z Narodowego Muzeum Kolejowego:
City of TruroLatający Szkot • Green ArrowMallardDuchess of HamiltonIron DukeRakietaBoxhill