FANDOM

-Oto i on, mój drogi! Edek Bohater! | Pelagia Szyneczka

EdwardTheHero30
Edek Bohater
Edek Bohater (ang. Edward the Hero) - jest piątym odcinkiem serii piętnastej.

Fabuła

Edek podziwia Harolda, który uratował zagubioną w górach owcę i zaczyna marzyć o tym by zostać bohaterem. Pan Szyneczka mówi mu, że przez cały dzień będzie pracował jako lokomotywa ratunkowa. Na stacji Edka mija Gabryś pchający Kamusia.   Edek stwierdza, ż Gabryś jest bohaterem dlatego postanawia, że będzie tak szybki, silny i zwinny jak on. Póżniej Edek spotyka smutnego Karolka, któremu zepsuły się tłoki. Karol mówi Edkowi, że zapomniał kawały, które miał opowiedzieć dzieciom. Edek opowiada mu jeden i odjeżdża. Nagle niebieska lokomotywa uświadamia sobie, że pomagając Karolowi nie była silna, zwinna i szybka tylko zabawna, więc nie jest bohaterem. 

Na stacji Maithwaite Edek spotyka mamę grubego zawiadowcy, któa zostawiła swój bagaż na stacji Maron. Edek szybko go jej przywozi i rusza w dalszą drogę. Nagle niebieska lokomotywa uświadamia sobie, że pomagając mamie zawiadowcy nie była silna, zwinna i szybka tylko miła, więc nie jest bohaterem. Edek jedzie dalej. Nagle Edek zauwaza psa gospodarza Macieja stojącego przy torach. Edek zachowuje się cicho w wyniku czego pies wskakuje do jego kabiny. Lokomotywa zabiera zwierzę do gospodarza i jedzie dalej. Nagle niebieska lokomotywa uświadamia sobie, że pomagając gospodarzowi nie była silna, zwinna i szybka tylko cicha, więc nie jest bohaterem. Edek smutno jedzie dalej.

Edek dojeżdża do centrum ratowniczego. Zauważa, że Harolda nigdzie nie ma. Uświadamia sobie, że stracił dużo czasu pomagając innym, a helikopter, z którym miał współpracować przez cały dzień, poleciał na misję bez niego. Edek wraca na stację Knapford. Mija gospodarstwo, gdzie Gospodarz Maciej nazywa go bohaterem. Następnie przejeżdża obok Karola i i rozmawiających z nim dzieci, którzy również nazywają go bohaterem. To samo mówi grubemu zawiadowcy jego mama, Pelagia Szyneczka, którą Edek spotyka na stacji Knapford. Edek mówi zawiadowcy, że nie jest bohaterem, gdyż nie jest szybki, silny i zwinny, ale Pan Szyneczka zapewnia go, że został bohaterem gdyż przez cały dzień był miły, zabawny i bardzo cichy. 

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Wagony służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Edka, Kuby, Piotrusia, Arka, Bartka i Sylwka.
  • Edek powinien wiedzieć, że nie trzeba być silnym, szybkim i zwinnym by zostać bohaterem.
  • Edek mówi, że nigdy nie był bohaterem, ale został nim ogłoszony w odcinku Wyczyn Edka.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Karol ma na imię Czarek.

Galeria