FANDOM

Gordon'sExpress10
Ekspres Gabrysia
  • Data Publikacji: 2 września 1989r.

Ekspres Gabrysia (ang.Gordon's Express) - jest historią magazynową. Jej polski tytuł jest nieoficjalny, a jej drugą część stanowi opowiadanie Dąsanie.

Fabuła

Pewnego dnia Gabryś chwali się, ze jako jedyna lokomotywa na wyspie jest wstanie ciągnąć ekspres. Kuba stwierdza, że każda naprawdę użyteczna lokomotywa jest de tego zdolna i przypomina dużej lokomotywie jej ostatni wypadek z wagonami. Wtedy zjawia się zawiadowca i każe Kubie ciągnąc pociag towarowy. Kuba jest zły, a Gabryś zachwycony. Póżniej dwie lokomotywy się spotykają. Gabryś wykorzystuje okazję i śmieje się z czerwonej lokomotywy. Kuba jest tak zły, że nie patrzy co robi w wyniku czego jego wagony towarowe uderzają w Gabrysia. Gabryś jest pewny, że Kuba zrobił to specjalnie. Czerwona lokomotywa zaprzecza, a gdy zjawia się zawiadowca Gabryś zwala całą winę na Kubę. Pan Szyneczka widząc czekających pasażerów szybko podejmuje decyzję. Okazuje się, że podczas zderzenia Gabrysiowi zepsuły się hamulce. Zawiadowca wysyła Gabrysia do warsztatu, a Kubę prosi by ten pociągnął ekspres. Tym razem to Gabryś jest zły.

Postacie

Ciekawostki

Galeria