FANDOM

-Powiedzcie jak wy to robicie! | Emilka

EmilyandDash27
Emilka i Prast
Emilka i Prast (ang. Emily and Dash) - jest trzecim odcinkiem serii piętnastej.

Fabuła

Nadchodzi dzień, w którym Prast ma otrzymać nagrodę za ciężką pracę na kolei grubego zawiadowcy. Zawiadowca mówi mu, że jego gwizdek będzie jedną z atrakcji na przyjęciu dla dzieci, na które zabierze go Emilka. Na wyspę mgieł przyjeżdża Emilka i odbiera Prasta, który pokazuje jej jak gwiżdze. Emilka postanawia nauczyć się gwizdać tak samo by zaprezentować to na przyjęciu. Lokomotywy z wyspy mgieł mówią jej, że potrzebuje dużo czasu by się tego nauczyć, ale ta stanowczo stwierdza, że z pewnością zdąży nauczyć się gwizdać tak samo jak Prast w drodze na przyjęcie.

Emilka i Prast ruszają w drogę i wkrótce dojeżdżają do rozjazdu. Emilka prosi Prasta by nauczył ją gwizdać tak samo jak on. Prast ostrzega ją, że gwiżdżąc zużywa mnóstwo paliwa. Emilka jednak nie zwraca na to uwagi i prosi Prasta by zagwizdał. Wtedy zjawia się Gabryś, który jest pod wrażeniem gwizdka małej lokomotywy. To sprawia, że Emilka jeszcze bardziej pragnie nauczyć się tak gwizdać. Emilka i Prast zatrzymują się na bocznicy. Emilka znowu prosi Prasta by nauczył ją gwizdać tak samo jak on, a Prast znowu ostrzega ją przed tym, że gwiżdżąc zużywa bardzo dużo paliwa. Emilka jednak znowu go nie słucha i prosi Prasta by zagwizdał. Wtedy zjawia się Karol, który jest zachwycony gwizdkiem Prasta. To sprawia, że Emilka jeszcze bardziej chce nauczyć się gwizdać tak samo jak Prast.  Emilka i Prast dojeżdżają na inną bocznicę. Emilka po raz kolejny prosi Prasta by nauczył ją gwizdać tak samo jak on, a Prast po raz kolejny ostrzega ją przed tym, że gwiżdżąc zużywa bardzo dużo paliwa, które już prawie mu się skończyło. Emilka jednak znowu go nie słucha i prosi Prasta by zagwizdał. Wtedy zjawia się Hirek. Jest zaniepokojony tym co widzi i jedzie poinformować o tym zawiadowcę. Wtedy dochodzi do katastrofy, gdyż prastowi kończy się paliwo. Emilka jedzie więc na przyjęcie sama.

Na przyjęciu do Emilki podchodzi wiele dzieci. Emilka próbuje gwizdać tak samo jak Prast, ale bezskutecznie. Emilka postanawia pojechać po Prasta. Zabiera dla niego trochę paliwa i jedzie na bocznicę na której stoi. prast szybko uzupełnia zapas paliwa i jedzie wraz z Emilką na przyjęcie. Na miejscu Prast zaczyna głośno gwizdać. Dzieci są zachwycone, a Emilce po raz pierwszy udaje się zagwizdać tak samo jak Prastowi.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Emilka w czasie przejazdu przez tunel powinna mieć zapaloną lampę.
  • Jak Tadek dostał się na przyjęcie, jeśli cały teren jest otoczony krzakami i ogrodzeniem?
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Karol ma na imię Czarek.
  • W polskiej wersji narrator, Emilka oraz Prast sugerują, że Prast jest napędzany węglem, ale ten jest napędzany olejem i drewnem.

Galeria