FANDOM

-Jest szybki i nieustraszony, i cały czerwony jak prawdziwy strażak! To bohater! | Basia, Dzień Diesli

FelekCGI
Felek
  • Budowniczy: Oshkosh

Felek (ang.Flynn) - jest czerwonym wozem strażackim, który jest częścią zespołu centrum ratowniczego.

Historia

Felek wraz z Basią przez długi czas pracował na lądzie. Gdy Basia przybyła na wyspę Sodor i pomogła ugasić pożar na terenie jednego z gospodarstw, zaproponowała grubemu zawiadowcy, aby ten sprowadził na wyspę również Felka. Wkrótce wóz strażacki przybył na wyspę i szybko zaprzyjażnił się ze wszystkimi lokomotywami parowymi. Póżniej wraz Basią pomógł Piotrusiowi uratować Tomka i Kamila z rąk lokomotyw spalinowych i w końcu pomógł ugasić pożar, który wybuchł w maszynowni, czyli w warsztacie spalinowozów.

Po przybyciu na wyspę, Felek poruszał się wyłącznie po torach. Przyzwyczaił się do tego tak bardzo, że gdy ponownie wyjechał na drogę, zaczął mieć kłopoty z utrzymaniem równowagi. Postanowił więc poruszać się tylko po torach. Swoje zaufanie do drogi odzyskał dopiero wtedy gdy musiał ugasić pożar starej stodoły na gospodarstwie, do którego można było dojechać tylko drogą.

Później na wyspę przybyli trzej inspektorzy kolejowi. Pan Szyneczka przedstawił im Felka i Basię. Inspektorzy zapytali się zawiadowcy dlaczego potrzebuje na wyspie aż dwóch pojazdów strażackich. Felek i Basia się przejęli, ale odpowiedź zawiadowcy ich uspokoiła. Gdy wybuchł pożar, Felek w drodze na ratunek złapał gumę i pożar został ugaszony przez Basię. Kolejny pożar Basia również ugasiła samodzielnie. Felek zaczął się obawiać, że inspektorzy mieli rację. Na szczęście Felek miał okazję się wykazać gdy wybuchł pożar w porcie, a Basia była zbyt daleko by móc go ugasić. Felek wygrał walkę z płomieniami i uznał, że wyspa potrzebuje dwóch pojazdów strażackich.

Później Felek wraz z innymi pojazdami ratunkowymi brał udział w akcji ratowania wieloryba, którego wody wyrzuciły na plażę.

Charakter

Felek jest odważny i nie boi się ognia. Uważa się za tak doświadczonego, że często nie słucha rad innych. Jest jednak szanowany przez wszystkie lokomotywy na wyspie.

Prototyp

Felek opiera się na wozie strażackim Tatra.

Wygląd

Felek jest pomalowany na kolor czerwony z żółtą podszewką.

Występy

Seria Telewizyjna

W serii telewizyjnej Felek wystąpił w:

Wydania specjalne:

Ciekawostki

  • Felek jest pojazdem drogowym i szynowym, czyli może się poruszać zarówno po drodze jak i po torach.
  • Do serii szesnastej armatki wodne Felka poruszały się automatycznie. Od serii siedemnastej są obsługiwane przez dwóch strażaków.

Głosu Użyczyli

Marketing

Galeria

Pojazdy:
TymcioBerciaTadekWozy StrażackieGrzegorzKarolciaSmrodekPrzyjaciel SmrodkaJTK 62Traktor GospodarzaTraktor Willie'ego040 BMCFurgonetka PocztowaDżwig na GąsienicachWózki Widłowe
BogdanKolosElaMaszyny BudowlaneMadziaKamilFelekStraszne CiężarówkiCiężarówki RatunkoweCiężarówkiSamochód Grubego ZawiadowcyAutobusDźwigi na GąsienicachTraktor na GąsienicachTaksówkiSamochód Pani JoasiFurgonetka z PiekarniKaretkaCiężarówki TrzyosioweWywrotkaMaszyny z KamieniołomuSamochód Sir Roberta Norramby