FANDOM

-Co ty chciałbyś robić na wsypie mgieł? | Tomek

JittersandJapes27
Figle i Bigle
Figle i Bigle (ang. Jitters and Japes) - jest osiemnastym odcinkiem serii czternastej.

Fabuła

Na wyspę przybywa Pelagia Szyneczka. Zawiadowcą prosi Tomka by ten odebrał ją ze stacji Maithwaite i zabrał na wycieczkę po wyspie mgieł. Tomek zapewnia zawiadowcę, że jego mama będzie się dobrze bawiła, ale wtedy ten przypomina mu, że Pelagia jest starszą kobietą. Wtedy Tomek pyta Tobika, który jest starą lokomotywą co chciałby robić na wyspie mgieł. Tobik odpowiada mu, że chciałby jechać wolno oraz co chwilę zatrzymywać się by móc podziwiać piękne widoki.

Tomek szybko dojeżdża na stację Maithwaite gdzie czeka na niego mama zawiadowcy. Mówi jej, że przygotował doskonały plan wycieczki. Pelagia chce przedstawić lokomotywie swój plan, ale Tomek jej nie słucha i szybko jedzie na wyspę mgieł. Okazuje się, że nad całą wyspą unosi się mgła. Tomek przypomina sobie radę Tobika i zatrzymuje się co chwilę by mama zawiadowcy mogła podziwiać widoki. Pelagia jest jednak rozczarowana. Nagle mgła opada, a Tomek wyrusza w dalszą drogę. Wtedy przypomina sobie drugą radę Tobika i zaczyna jechać wolno. Pelagia znowu jest rozczarowana i w końcu każe Tomkowi się zatrzymać. Wysiada z wagonu i każe Tomkowi zabrać ją z powrotem do domu. Mówi też, że nie lubi wolnej jazdy i chciała mieć bardziej ekscytującą wycieczkę. Tomek mówi jej, że zabierze ją do domu tak szybko jak to możliwe.

Tomek szybko przejeżdża przez dziuplany tunel. Ku jego zaskoczeniu Pelagia Szyneczka jest bardzo zadowolona i szczęśliwa. Następnie przejeżdża przez bujający się most i obok starego kręciołka. Mama zawiadowcy jest jeszcze bardziej zadowolona. W końcu Tomek dojeżdża do centrum ratowniczego gdzie czeka na niego Pan Szyneczka. Pelagia opowiada synowi o tym, że dzięki Tomkowi miała bardzo ekscytującą wycieczkę. Tomek stwierdza, że każdy niezależnie od wieku lubi robić inne rzeczy.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

Galeria