FANDOM

-Ścigałem się z Gabrysiem raz, i wtedy wygrałem! | Filip, Wielki Wyścig

FilipCGI
Filip
  • Numer: 68
  • Klasa: PRR Class A6
  • Budowniczy: Altoona Works
  • Data Budowy: 1929r.
  • Prędkość Maksymalna: 35 km/h
  • Układ Osi: 4w
Filip (ang.Philip) - jest małą lokomotywą spalinową

Historia

Filip przybył na wyspę Sodor aby pracować na stacji Knapford. Już pierwszego dnia pracy chciał zaimponować Gabrysiowi pokazując mu jak szybko potrafi jeździć. Zaproponował Gabrysiowi wyścig, nie zważając na to, że Gabryś nie ruszył się nawet z miejsca.

Wkrótce Filip zaczął się chwalić ile wagonów może pociągnąć. Wdał się w rywalizację z Kubą, który postanowil pokazać dieslowi ile on wagonów może pociagnąć. W efekcie czerwona lokomotywa miała wypadek w wyniku, którego się wykoleiła i spadła z mostu. Filip chciał mu pomóc w wypadku, ale gdy pod nim przejechał, Kuba zaczął spadać w dół i zatrzymał się na Filipie. Czerwona lokomotywa została uratowana i trafiła do pracy a Filip zaczął opowiadać innym o swoim ratunku Kuby

W serii dwudziestej Filip stwierdził, że jest podobny do Tobika. Próbował się z nim bezskutecznie zaprzyjaźnić, ciągle proponując mu wyścig. Tomek uświadomił mu, że nie jest podobny do Tobika, gdyż jest on tramwajem parowym, a nie spalinowozem. Filip ostatecznie został przyjacielem Tobika, gdyż zaakceptował najbardziej cenione przez niego wartości, czyli ciszę i spokój.

W filmie Wielki Wyścig Filip pełnił rolę maskotki wyspy Sodor. W czasie wielkiego pokazu kolejowego wszedł w konflikt z Vinniem, którego zdenerwował swoim zachowaniem. Gdy lokomotywy spotkały się drugi raz, Vinnie ze złości zaczął gonić małego spalinowoza. Dwie lokomotywy wtargnęły na bocznicę, na której odbywał się konkurs manewrów, przeszkadzając jej uczesnitkom. W końcu Filip został uwięziony przed źle ustawioną obrotnicą. Vinnie chciał go do niej wepchnąć. Powstrzymali go Tomek i Ashima. Filip uciekł, a Vinnie wykoleił się na źle ustawionej zwrotnicy i uderzył w wielki słup energetyczny. 

Charakter

Filip jest zarozumiały i pełen egoizmu. Wierzy w siebie i stara się dać z siebie wszystko. 

Wygląd

Flip jest pomalowany na kolor żółty i zielony. Ma po obu stronach namalowany czarną farbą na białym tle numer 68.

Występy

Głosu Użyczyli

Marketing

Galeria

Lokomotywy: