FANDOM

PhiliptotheRescue83
Filip na Ratunek
Filip na Ratunek (ang. Phillip to the Rescue) - jest dwudziestym odcinkiem serii dziewiętnastej.

Fabuła

Filip, nowa lokomotywa, wciąż chwali się tym jak wygrała wyścig z Gabrysiem. Ostatecznie dowiedział się jednak, że Gabryś nie brał w tym wyścigu udziału. Ogłosił jego rozpoczęcie tylko po to aby się go pozbyć i móc odpocząć.

Pewnego dnia Filip pokazuje Tomkowi jak szybko przetacza wagony. Wtedy zjawia się Kuba po swój pociąg. Gdy Filip znowu zaczyna się chwalić, czerwona lokomotywa postanawia pokazać mu jaka jest silna, ciągnąć ciężkie wagony platformowe ze stalowymi dźwigarami i cysterny z ropą. Filip też chce pokaać jaki jest silny. Zaczyna ciągnąć jeszcze więcej wagonów niż Kuba. Tomek zauważa jednak, że te wagony są puste i lekkie. Tomek mówi Edkowi, że Filip w rywalizacji z Kubą jest bezczelny. Edek przypomina mu, że on kiedyś też był taki gdy przybył na wyspę. Tomkowi jest wstyd.

Tymczasem Kuba zaczyna żałować, że zabrał ze sobą tyle wagonów. Ma z n imi kłopoty. Ciężko pokonać mu Gabrysiowe Wzgórze. Gdy pokozuje wzniesienie, zaczyna być pchany przez wagony do przodu. Nie może się zatrzymać i w końcu wykoleja się na torze nad tunelem. Nie może się ruszyć. 

Filip wraca z kamieniołomu i zauważa wiszącego nad tunelem Kubę. Spieszy mu na ratunek. Zatrzymuje się pod nim. Kuba traci równowagę i opiera się na dachu kabiny Filipa. Konduktor pociągu Kuby dzwoni po pomoc. Wkrótce Piotruś przywozi Kamusia, który ratuje czerwoną lokomotywę. Kuba martwi się o swój lakier. Zawiadowca karci go za ciągnięcie zbyt wielu wagonów jednocześnie i doprowadzenie do wypadku. Piotruś zawozi Kubę do warsztatu.

Wieczorem w hangarze wszystkie nieporozumienia z udziałem Filipa zostają wyjaśnione.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Galeria

Tomek i Przyjaciele - Filip na ratunek

Tomek i Przyjaciele - Filip na ratunek