FANDOM

MountainMarvel74
Górski Bohater
Górski Bohater (ang. Mountain Marvel) - jest czwartym odcinkiem serii dwunastej. Jego polski tytuł jest nieoficjalny, gdyż odcinek nie został wyemitowany w Polsce.

Fabuła

Piotruś Sam postanawia szybko wykonać swoją pracę by wysłuchać na przyjęciu opowiadania słynnej gawędziarki o Protku, legendarnej lokomotywie. Podczas pracy zjeżdża na starą bocznicę i znajduje stary pomnik przedstawiający Protka. Piotruś Sam postanawia odnowić ją i ukryć aż do czasu przyjęcia. Staje się nieostrożny w wyniku czego wykoleja się, a wiezione przez niego mleko wylewa się na tory. Piotruś Sam postanawia naprawić swój błąd. Jedzie po nowy ładunek mleka i mówi innym lokomotywom o tym, że znalazł pomnik Protka. Z ich pomocą udaje się mu go odnowić przed przyjęciem. 

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Gdy Mocny Maciek rusza by powiedzieć chudemu zawiadowcy o pomniku Protka, z komina Maćka nie wydobywa się dym. Ponadto widać, że przednie koła Frycka są wykolejone.
  • Gdy Piotruś Sam zaczyna ciągnąć wagon z pomnikiem widać, że wagon ten jest wykolejony.
  • W rzeczywistości drewniane bufory po zderzeniu z wagonami Piotrusia Sam złamałyby się.
  • W rzeczywistości dnowienie pomnika Protka zajęłoby więcej czasu niż jeden dzień.
  • Pomnikowi Protka brakuje jego legendarnej magicznej lampy.
  • Piotruś Sam ma dżwięk gwizdka Frycka.
  • W ostatniej scenie pokazującej Rudika od przodu widać, że ma on pod twarzą ślad markera. 
  • Pan Handel jest nieobecny na przyjęciu.
  • Wagony służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Sławka, Pana Handla, Piotrusia Sama, Damiana, Frycka i Mocnego Maćka.

Galeria