FANDOM

Polandxenglish

GordontheHighSpeedEngine
Gabryś, Bardzo Szybka Lokomotywa

Gabryś, Bardzo Szybka Lokomotywa - to trzydziesta pierwsza książka z serii Railway Series. Jej polski tytuł jest nieoficjalny, gdyż książka nie została wydana w polskiej wersji.

Opowiadania

Szybki Gabryś

Gabryś jest zazdrosny, gdy Donald mówi mu, że na lądzie pracują najszybsze lokomotywy na świecie. Gabryś ciagnąc pociag pospieszny postanawia udowodnić, że to on jest najszybszą lokomotywą na świecie. Jedzie tak szybko po wyboistych szynach, że woda z jego zbiornika dostaje się do kotła w wyniku czego lokomotywa się zatrzymuje. Donald przybywa jej na ratunek.

Zasłona Dymna

Gabryś chcąc oczyścić komin, głośno kicha stojąc na stacji Wellsworth. Gęsta sadza pokrywa ubrania ważnych gości stojących na peronie. Zawiadowca, który przebywa na lądzie, przeprasza gosci za kłopoty, a inspektor mówi Gabrysiowi, że zawiadowca ukaże go gdy tylko wróci na wyspę.

Kłopoty z Paleniskiem

Gabryś robi wszystko by goście zapomnieli o tym jak ten ubrudził ich sadzą z komina. Wkrótce ciagnąc pociąg pospieszny, zaczyna mieć kłopoty z paleniskiem. Udaje mu się dojechać do węzła, gdzie z pomocą przybywa mu Boguś. Wtedy zjawia się zawiadowca, który wrócił z lądu. Dziękuje Bogusiowi za pomoc, a Gabrysiowi nic nie mówi, pozostawiając lokomotywę w niepewności.

Gabryś Udowadnia

Gabryś ciagnący pociag pospieszny zatrzymuje się na stacji Barrow-in-Furness. Kierownik stacji prosi go by ten zabrał ważnych gości na stację Carlisle. Zawiadowca zgadza się by Gabryś wykonał to zadanie, a ciagnięcie pociągu pospiesznego zleca dwóm szybkim lokomotywom spalinowym o imionach Pip i Emma. Gdy Gabryś wraca domu zawiadowca wybacza mu to, że ubrudził ważnych gości sadzą.

Postacie

Niejasności

  • Ma pierwszej ilustracji opowiadania "Szybki Gabryś" Donald ma wagon na węgiel Darka.

Galeria

Bardzo Szybki Gabryś

Zasłona Dymna

Kłopoty z Paleniskiem

Gabryś Udowadnia

Okładki