FANDOM

Polandxenglish

GordontheBigEngine
Gabryś, Duża Lokomotywa
Gabryś, Duża Lokomotywa - to ósma książka z serii "Railway Series" stworzonej przez Wilberta Awdry. Jej polski tytuł jest nieoficjalny, gdyż książka nie została wydana w polskiej wersji.

Opowiadania

Wykolejenie

Gabryś jest zły gdy dowiaduje się, że będzie ciagnął pociag towarowy. Jego ogień w palenisku wolno się rozpala, więc Edek pomaga mu wjechać na obrotnicę. Gabryś nadal się złości i gniewnie blokuje obrotnicę. Jednak nie może się zatrzymać i wjeżdża do kanału z wodą. Jego pociąg ciągnie za niego Edek, a Henio i Kuba w nocy wyciągają go z wody.

Liście

W jesienny dzień Gabryś jest zły gdy zostaje skierowany do pracy na bocznicy przy przetaczaniu wagonów. Zaczyna im rozkazywać. Kuba się z niego śmieje, gdyż to on ma za niego ciągnąć pociag pospieszny. Gabryś ostrzega przyjaciela, że przez liście, które opadły na tory na wzgórzu mogą utrudnić mu jego pokonanie. Czerwona lokomotywa jednak go nie słucha w wyniku czego nie może wjechać na wzgórze. Na sczęście Gabryś szybko przybywa mu na ratunek.

W Kopalni

Tomek śmieje się z Gabrysia i ciagle przypomina mu jego wjazd do kanału. Pewnego dnia i Tomek jedzie do kopalni ołowiu by odebrać swoje wagony. Tomek specjalnie mija tablicę ostrzegającą o niebezpieczeństwie w wyniku czego wpada do szybu kopalni. Gabryś przybywa mu na ratunek, a Tomek przeprasza przyjaciela za to, że się z niego smiał. Dwie lokomotywy postanawiają, że zawsze będą sobie pomagały.

Królewska Farba

Na wyspę Sodor ma przybyć królowa Elżbieta II. Henio jest pewny, że to on będzie ciagnąć pociag królewski, ale jego nadzieje na to rozwiewają się gdy jego kocioł zostaje ubrudzony białą farbą. Zawiadowca postanawia, że pociąg królewski będzie ciagnął Gabryś, Tomek przygotuje jego wagony, a Edek będzie go eskortował. W wielkim dniu królowa wita się ze wszystkimi lokomotywami, a szczególnie dziękuje Tomkowi, Edkowi i Gabrysiowi.

Postacie

Niejasności

  • Na ostatniej ilustracji opowiadania Wykolejenie Heniowi i Kubie brakuje twarzy.
  • Na siódmej ilustracji opowiadania Liście widać, że Kuba ciagnie sześć wagonów, ale na następnej ilustracji widać, że ciągnie tylko pięć.
  • Na pierwszej ilustracji opowiadania Królewska Farba Henio jest "uwięziony" w hangarze przez filar.
  • Na pierwszej ilustracji opowiadania Królewska Farba Kuba ma dodatkowe, małe przednie koła.

Galeria

Wykolejenie

Liście

W Kopalni

Królewska Farba

Okładki