FANDOM

GordonTakesaShortcut19
Gabryś Jedzie na Skróty
Gabryś Jedzie na Skróty (ang. Gordon Takes a Shortcut) - jest piętnastym odcinkiem serii dwunastej. Jego polski tytuł jest nieoficjalny, gdyż odcinek nie został wyemitowany w Polsce.

Fabuła

Pewnego dnia na stację Kanpford, na której stoją Gabryś i Staś przyjeżdża zawiadowca. Mówi im, że w Wielkim Wodnikowie czekają robotnicy i ważni goście. Pierwsza lokomotywa, która dojedzie do miasteczka zabierze ważnych gości, a druga robotników. Gabryś postanawia dojechać do miasteczka przed Stasiem i w tym celu postanawia pojechać nieznanym przez niego skrótem. Nie zwraca uwagi na ostrzeżenie Kaczora, Olka i Anatola w wyniku czego się gubi i zderza się Beniem wiozącym kłody drewna. Kłody spadają z wagonu i zaczynają toczyć się w dół wzgórza. Kłody lądują na torach, po których niebawem będzie przejeżdżał Staś. Gabryś szybko jedzie na miejsce i w ostatniej chwli ratuje Stasia przed zderzeniem z leżącymi na torach kłodami. Następnie Gabryś postanawia poprosić Kaczora, Olka i Anatola o pomoc. Z ich pomocą bezpiecznie dojeżdża skrótem do Wielkiego Wodnikowa. Gabryś na znak przyjażni pozwala Stasiowi zabrać ważnych gości, a sam zabiera robotników. Dwie lokomotywy zostają przyjaciółmi.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Gdy narrator mówi, że Gabryś nie wiedział, którymi torami powinien pojechać by odszukać Stasia widać, że oczy Benia są ustawione pod złym kątem względem siebie.
  • Wagon stojący przed Arkiem i Bartkiem na bocznicy przy warsztacie jest wykolejony.
  • Na końcu odcinka narrator mówi, że Gabryś cieszył się, że Staś został jego przyjacielem, ale Staś zaprzyjażnił się ze wszystkimi lokomotywami już w filmie Wielkie Odkrycie.
  • W tym odcinku Benio pojawia się bez Wilusia mimo, że w odcinku Odbojnikowy Problem z serii szóstej narrator powiedział, że ci zawsze pracują razem.
  • W rzeczywistości podczas zderzenia Gabrysia i Benia, wagon platformowy Benia zostałby zgnieciony, a on sam gwałtownie zostałby odrzucony do tyłu.
  • Kaczor ma miejszą twarz i brakuje mu kości policzkowych.
  • Staś ma inny dżwięk gwizdka.

Galeria