FANDOM

-Tak Pawle, jestem cały! Takiego dużego parowozu jak ja nie da się uszkodzić tak łatwo! | Gabryś

GordonRunsDry13
Gabryś bez Wody
Gabryś bez Wody (ang. Gordon Runs Dry) - jest czwartym odcinkiem serii siedemnastej.

Fabuła

Gabryś czeka na stacji aż Piotruś przywiezie mu jego ekspresowe wagony. Jest zdenerwowany gdy Tomek mówi mu, że on sam powinien przygotować swój pociąg. Gabryś stwierdza, że ekspres jest ważniejszy od zwykłych pociągów pasażerskich, gdyż w przeciwieństwie do nich nie musi zatrzymywać się na wszystkich stacjach.

Tymczasem Paweł wraca z kamieniołomu ciągnąc wagony pełne dużych kamieni. Gdy dojeżdża do rozjazdu, światło na semaforze zmienia się na czerwone. Paweł zaczyna gwałtownie hamować. Udaje mu się uniknąć zderzenia z Gabrysiem, który zatrzymał się na rozjeżdzie, ale z jego wagonu wypada duży kamień, który uderza w kocioł Gabrysia. Gabryś zamiast sprawdzić czy kamień nie uszkodził jego kotła, szybko wyrusza w dalszą drogę. Po drodze nie zatrzymuje się przy wieży ciśnień mimo, że zaczyna mu brakować wody. Gabryś w końcu decyduje się uzupełnić zapas wody, ale gdy się zatrzymuje, jego pasażerowie zaczynaja narzekać. Gabryś więc szybko wyrusza w dalszą drogę nie tankując wody. Na stacji Wellsworth, Henio śmieje się z tego, że Gabryś się spóżnił. Gabryś chcąc nadrobić stracony czas znowu nie nabiera wody. Wkrótce lokomotywie kończy się woda i zatrzymuje się w miejscu. Do Gabrysia podjeżdża Tomek i zauważa na torze za nim kałużę wody. Tomek i Gabryś odkrywają, że w kotle tego drugiego jest dziura.

Tomek przejmuje pasażerów Gabrysia, a Paweł zabiera dużą lokomotywę do warsztatu. Gabryś wstydzi się tego, że jest pchany, dlatego uruchamia hamulce, by Paweł nie mógł go pchać. W końcu jednak trafia do warsztatu. Po naprawie, lokomotywy żartują z Gabrysia mówiąc mu, że jego kocioł nadal przecieka.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Obserwator ptaków jest jednym z pasażerów ekspresu Gabrysia, ale gdy Paweł pcha Gabrysia do warsztatu, obserwator stoi na peronie stacji Kellsthorpe. Ponadto starszy mężczyzna, który wsiada do pociągu Gabrysia na stacji Wellsworth, jakiś czas póżniej stoi na peronie stacji Maron.
  • Dziura w kotle Gabrysia kilka razy zmienia swoje położenie.
  • Pasażerowie byli niezadowoleni gdy Gabryś zatrzymał się by nabrać wody, ale nie złościli się gdy ten zatrzymał się by porozmawiać z Pawłem.
  • Wszyscy pasażerowie Gabrysia nie powinni się zmieścić do Ani i Klary.
  • Gdy Gabryś odjeżdża spod pierwszej wieży ciśnień widać, że jego wagon na węgiel jest pusty.
  • Maszynista Gabrysia powinien sprawdzić czy kamień nie uszkodził kotła Gabrysia.
  • Gdy Kuba mówi Gabrysiowi by uważał na latające głazy, jego twarz się porusza.

Galeria

Tomek i Przyjaciele s17 04 - Gabryś bez wody