FANDOM

-Nie chcę, żeby ktoś widział mnie z tym śmiesznym, niezdarnym Ferdynandem! | Gabryś

GordonandFerdinand43
Gabryś i Ferdynand
Gabryś i Ferdynand (ang. Gordon and Ferdinand) - jest pierwszym odcinkiem serii piętnastej.

Fabuła

Pan Szyneczka postanawia wynagrodzić Szastowi, Prastowi i Ferdynandowi ciężką pracę na jego kolei. Zadaniem Ferdynanda jest przewiezienie wraz z Gabrysiem pomnika o nazwie Lew Sodor ze stacji Knapford do letniej pociadłości księcia i księżnej. Gabryś jest niezadowolony, gdyż uważa się za lepszego od Ferdynanda.

Gdy dwie lokomotywy dojeżdżają do rozjazdu, Gabryś postanawia pojechać torami, z których korzysta niewiele pociagów by nikt nie zobaczył go z Ferdynandem. Po drodze Gabryś spotyka robotników naprawiających tory i zatrzymuje się. Robotnicy na widok Ferdynanda zaczynają głośno wiwatować. Gabryś jest urażony, gdyż uważa, że to na jego widok ludzie powinni wiwatować. Następnie Gabryś postanawia przejechać trasą przez stację Maron mając nadzieje, że będzie tam niewiele ludzi. Po dojechaniu na miejsce okazuje się, że jest tam bardzo duży ruch. Na widok Ferdynanda Pelagia Szyneczka i dzieci zaczynają wiwatować. Gabryś, na którego cześć nikt nie wiwatuje, robi się zazdrosny.

Gabryś nie chcąc by ktoś zobaczył go w towarzystwie Ferdynanda, postanawia pojechać do letniej posiadłości trasą przez nierówny tor. Nagle zaczyna przyspieszać, a Ferdynand prosi go by zwolnił. Gabryś jednak nie zwraca na to uwagi i nadal jedzie szybko w wyniku czego pomnik lwa spada z wagonu i wpada do bagna. Gabryś przeprasza Ferdynada za swoje zachowanie i prosi go o pomoc. Ferdynand jedzie po Kamusia, który szybko wyciaga pomnik z bagna i umieszcza go na wagonie. Tomek proponuje by dwie lokomotywy zabrały pomnik do warsztatu gdzie Wiktor go umyje i wypoleruje. 

Po umyciu pomnika, Gabryś wpada na pomysł jak podziękować Ferdynandowi za pomoc. Proponuje mu, żeby to on ciągnąć wagon z lwem po najruchliwszych miejscach na wyspie, a on będzie jego lokomotywą pomocniczą. Gdy lokomotywy dojeżdżają do letniej posiadłości, książę pyta się o imię Ferdynanda. Gabryś z dumą mu je podaje i dodaje, że jest on jego nowym przyjacielem.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Gabryś nie powinien potrzebować lokomotywy pomocniczej do przewiezienia pomnika.
  • Książę powinien znać Ferdynanda, gdyż widział go na otwarciu centrum ratowniczego.
  • Wagon służbowy powinien zostać dołączony do pociągu Gabrysia i Ferdynanda.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Pelagia Szyneczka jest okreslona jako Pani Dowager.

Galeria