FANDOM

- To potwór, to potwór! Jedzie tu do nas! To potwór z kopalni gliny! | Piotruś, Opowieść o Odwadze

GatorCGI
Gator
  • Budowniczy:
    • Sentinel Wagons Works Ltd.
  • Konfiguracja: 0-6-0+0-6-0T
Gerald (ang. Gerald) - jest zieloną lokomotywą parową. Jest przez inne lokomotywy nazywany Gatorem (ang. Gator), gdyż wygląda jak aligator.

Historia

Gator tak naprawdę ma na imię Gerald. Jest nazywany Gatorem ze względu na to, że swoim wyglądem przypomina aligatora. Pracuje na swojej kolei wysoko w górach i jest bardzo odważny. Bardzo lubi podróżować. Gdy przybył na wyspę Sodor w mglisty dzień, wiele lokomotyw uciekło na jego widok, gdyż we mgle wyglądał jak potwór. Szybko okazał się miły i zaprzyjaźnił się z Piotrusiem. Nauczył go jak być odważnym, a Piotruś pomógł mu przezwyciężyć lęk wysokości. Gator opuścił wyspę Sodor i wrócił na swoją kolej.

Tuż przed pierwszym opuszczeniem wyspy Sodor, Gator zgodził się pomóc Olkowi, który zepsuł się nocą na linii Kaczora. Gator zabrał pociąg towarowy Olka. Nie chciał słuchać rad Anatola, wagonu służbowego Olka, który zauważył, że ma uszkodzoną lampę i próbowal uświadomić mu, że jazda nocą bez niej jest niebezpieczna. Doszło nawet do tego, że na jakiś czas Gator kazał odłączyć go od swojego pociągu. Szybko jednak się z nim zaprzyjaźnił i dostosował się do jego rad.

Gdy Piotruś czuje się strachliwy, często przypomina sobie słowa Gatora, nawet gdy ten jest daleko. Gdy Gator ponownie pojawił się na wyspie Sodor, Piotruś pojechał do portu aby się z nim spotkać. Gator otrzymał w tym czasie zadanie w kamieniołomie pod niebieską górą i gdy Piotruś przybył do portu, jego przyjaciela już tam nie było. Piotruś przez długi czas próbował spotkać się z Gatorem, ale caly czas się z nim mijał. Gdy przyjechał do portu i zobaczył odpływający statek, był przekonany, że Gator już odpłynął. Na szczęście okazało się inaczej. Dwaj przyjaciele ponownie się spotkali, ku swojej radości.

Prototyp

Gator opiera się na lokomotywie parowej zbudowanej przez zakłady "Sentinel Wagons Works Ltd" w Kolumbii.

Wygląd

Gator jest pomalowany na kolor ciemno i jasno zielony z czerwoną podszewką.

Występy

Głosu Użyczyli

Marketing

Galeria

Lokomotywy z Innych Kolei:
98462 i 87546Lokomotywy z WarsztatuPrzyjaciele PiotrusiaLokomotywa z ZagranicyWykolejona LokomotywaDiesel D261Jinty i PugLokomotywy ze Złomowiska199Podstępna Lokomotywa SpalinowaKing James I8783Stara LokomotywaBracia TobikaInne Lokomotywy SpalinoweStary ZrzędaSpalinowa Lokomotywa Manewrowa3112010751WilbertSzesnastyPrzyjaciele SzesnastegoAlbertBahamasD5705Pretty Polly
DamaSzymekHirekKacperKingaGatorSamsonAshimaVinnieFriedaGinaIvanRaulYong BaoAxelCarlosShaneEtienneRajivPięć Spalinowych Lokomotyw ManewrowychLusiaTheoMerlinHuraganFrankiePrzyjaciele HirkaLokomotywy z LąduPrzyjaciele SławkaPrzyjaciel Lusi