FANDOM

Thomas,TerenceandtheSnow

Gospodarz Finney w serii pierwszej

Gospodarz Finney (ang. Farmer Finney) - jest kierowcą Tymcia oraz właścicielem dużego gospodarstwa.

Historia

Pewnej zimy Tomek utknął w zaspie śnieżnej. Gospodarz wraz z Tymciem pomógł mu oraz jego wagonom uwolnić się z pułapki. 

Wiele lat póżniej Tymcio i jego kierowca wpadli w kłopoty gdy ciągnąc przyczepę z choinką wjechali na zamarznięte jezioro. W pewnym momencie lód się załamał i traktorowi groziło wpadnięcie do jeziora. Gospodarz Finney i jego pomocnicy połączyli Tymcia i Tomka liną. Lokomotywie udało się wyciągnąć przyjaciela, który postanowił, że juz nigdy więcej nie wjedzie na zamarznięte jezioro.

Występy

Głosu Użyczyli

Ciekawostki

  • Jego imię nigdy nie zostało podane w serii telewizyjnej. Pojawiło się po raz pierwszy w jednej z historii magazynowych z 1996 roku. Sam gospodarz mimo, że po raz pierwszy wystąpił w serii pierwszej nie miał mówiącej roli aż do serii dwudziestej pierwszej.
  • Jego imię w polskiej wersji pozostaje nieznane, gdyż historia magazynowa, w której zostało ono podane nigdy nie została wydana w Polsce.
  • Mimo, że formalnie to on jest właścicielem Tymcia, jego pojazd w przy różnych okazjach prowadzili również Jurek Kowal i Gospodarz Maciej.
  • Model gospodarza w serii CGI to tak naprawdę nieco zmodyfikowany model jednego z członków orkiestry dętej.