FANDOM

-Co Cię tak śmieszy? | Reks

Mike'sWhistle3
Gwizdek Michała

Gwizdek Michała (ang. Mike's Whistle) - jest szesnastym odcinkiem serii dwudziestej.

Fabuła

Tomek przyjeżdża na węzeł w Arlesburgh i mówi małym lokomotywom co się stało. Okazuje się, że maszynista Kaczora gotował jajko na jego gwizdku, przez co kawałki jajka utknęły w gwizdku Kaczora i zmieniły jego dźwięk. Wkrótce zjawia się Kaczor, a Tomek śmieje się z jego gwizdka. Gdy duże lokomotywy odjeżdżają, Michał stwierdza, że lokomotywa, która nie umie gwizdać nie jest użyteczna. Reks się z nim nie zgadza. Michał się przez to denerwuje i zaczyna się przegrzewać co zauważa mały zawiadowca, który każe mu ciągnąć pociąg osobowy. Michał się złości, gdyż nie lubi wozić pasażerów.

Podczas pracy Michał myśli, że Reks i Bartek nie zgadzali się z jego stwierdzeniem, gdyż byli zazdrośni. Postanawia głośno gwizdać na wszysto i na wszystkich. Nagle na torach pojawia się krowa. Michał gwiżdże na zwierzę tak głośno, że jego gwizdek wylatuje w powietrze i ląduje w polu. Jego maszyniście i palaczowi nie udaje się go odszukać. Pasażerowie się niecierpliwią. Ponieważ jazda bez gwizdka jest niebezpieczna, postanawiają głośno hałasować gdy będą zbliżali się do odpowiednich miejsc. W ten sposób pociag dojeżdża do celu.

Na stacji przy węźle Michał spotyka Kaczora, który otrzymał już nowy gwizdek. Zjawia się też Reks, który nazywa Michała nieodpowiednią lokomotywą, gdyż nie może gwizdać. Tomek i Bartek śmieją się z czerwonej lokomotywy. 

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Galeria