FANDOM

HenryGetsTheExpress22
Henio Prowadzi Ekspres
Henio Prowadzi Ekspres (ang. Henry Gets the Express) - jest trzecim odcinkiem serii dwudziestej.

Fabuła

Pewnego rana Gabryś nie jest gotowy do pracy. Tomek straszy go, że tego dnia inna lokomotywa będzie ciągnęła zamiast niego ekspres. Sygeruje też, że zadanie to mógłby wykonac Henio, który już kiedyś to robił. Gabryś temu zaprzecza. 

Na stacji Knapford zawiadowca czeka na Gabrysia. Tomek mówi mu, że Gabryś nie jest gotowy do pracy i, że Henio powinien tego dnia poprowadzić za niego ekspres. Zawiadowca się zgadza. Henio rusza w trasę. Początkowo się denerwuje, ale wkrótce zaczyna wspaniale się bawić. Tymczasem Gabryś, który już doszedl so siebie, jedzie na stację po swoje wagony ekspresowe. Na miejscu zastaje tylko zawiadowcę, który informuje go, ze tego dnia Henio będzie zamiast niego ciągnął ekspres. Pan Szyneczka każe też Gabrysiowi przez cały dzieć ciągnąc pociągi towarowe Henia. 

Henio świetnie sobie radzi. Pasażerowie i pracownicy kolei są bardzo z niego zadowoleni. Gabryś wykonuje pracę zielonej lokomotywy. Gdy spotyka Henia, zauważa, że ten próbuje go naśladować. Później wraca na stację Knapford i znowu spotyka zawiadowcę. Ma nadzieję, że znowu będzie mógł ciągnąć ekspres, ale Pan Szyneczka wysyła go do kamieniołomu pod niebieską górą. Tam Gabryś w końcu zaczyna cieszyć się ze swojej nowej pracy.

Wieczorem w Domkowie Henio mówi Gabrysiowi, że ma nadzieję, że jeszcze kiedyś będzie mógł ciągnąć ekspres ponownie. Wtedy zjawia się zawiadowca, który każe następnego dnia ciągnąć latającego piklinga. grozi, że jeśli się nie zgodzi, Henio już zawsze będzie ciągnął ekspres zamiast niego. Tomek i Henio żartują z Gabrysia, że sobie nie poradzi z latającym piklingiem, zwłaszcza, że kiedyś Kuba ciągnąc ten pociąg miał kłopoty. gabryś chcąc udowodnić, że się mylą, śmiało wyjeżdża z Domkowa i jedzie po pociąg z rybami. 

Następnego rana zawiadowca chwali Gabrysia za wzorowe poprowadzenie latającego piklinga. Pozwala mu znowu ciągnąc ekspres. Gabryś jest zachwycony, ale inne lokomotywy zauważają, że ten po ciągnięciu latającego piklinga cały śmierdzi rybami. Zaczynają z niego żartować. Najgłośniej śmieje się Henio.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • W scenie pokazującej kamieniołom pod niebieską górą, na górnym tarasie kamieniołomu widać Pawła mimo, że nie ma tam torów o standardowej szerokości. 

Galeria