FANDOM

Polandxenglish

HenryandtheExpress
Henio i Ekspres

Henio i Ekspres - to trzydziesta siódma książka z serii Railway Series. Jej polski tytuł jest nieoficjalny, gdyż książka nie została wydana w polskiej wersji.

Opowiadania

Nowy Wegiel

Na wyspę zostaje sprawadzony nowy rodzaj węgla. Lokomotywy, a zwłaszcza Henio mają od samego początku z nim kłopoty. Pewnego dnia Henio przez węgiel nie może dojechać na stacje Wellsworth. Maszynista i palacz zauważają w jego kotle dziurę i zakrywają ją kawałkiem kartonu. Na szczęście Henio dojeżdża bezpiecznie do hangaru, ale Donald i Darek na jego widok zaczynają się śmiać.

Naprawa

Henio ma zostać przebudowany. Zawiadowca każe Kubie ciągnąć za niego ekspres. Na stronym wzgórzu czerwona lokomotywa ma wypadek. Na szczęście nikt nie zostaje ranny.

Pociąg z Rybami

Kuba ma ciągnąć za Henia Latający Pikling i jest z tego bardzo niezadowolony. Jedzie niechętnie na stację Tidmouth i podczepia się do pociągu. Gdy Kuba rusza, jeden z jego wagonów się wykoleja i wypadają z niego ryby. Tłuste ryby sprawiają, że tory stają się bardzo śliskie w wynku czego po posprzątaniu bałąganu Kuba nie może jechać. Robotnik posypuje tory piaskiem w wyniku czego lokomotywa wyrusza w dalszą drogę.

Nowe Ubranko Henia

Przebudowa Henia w warsztacie dobiega końca. Robotnicy malują go na kolor czerwony by następnie przemalować ten podkład na kolor zielony. Gdy lokomotywa zostaje pomalowana na kolor czerwony, zjawia się zawiadowca i każe Heniowi natychmiast ciągnąć ekspres. Henio mimo niechęci wykonuje polecenie. Dojeżdża na stację Vicarstown w rekordowym czasie dzięki czemu zawiadowca każe pomalować go na kolor zielony.

Postacie

Galeria

Nowy Węgiel

Naprawa

Pociąg z Rybami

Nowe Ubranko Henia

Okładki