FANDOM

HenryintheDark77
Henio w Ciemności
Henio w Ciemności (ang. Henry in the Dark) - jest dwudziestym pierwszym odcinkiem serii dwudziestej.

Fabuła

Niektóre znaki na wyspie Sodor są pomalowane specjalną zieloną farbą, która świeci w ciemności. Dzięki niej w nocy lokomotywy widząc znaki. Pewnego dnia Henio jedzie do warsztatu gdzie ma zostać odmalowany. Kamil myli farbę i maluje lopkomotywę tą, która świeci w ciemności. Henio tego nie zauważa i po odmalowaniu odjeżdża. W nocy zaczyna cały świecić. Tomek i Kuba spotykają po drodze Henia i myślą, że jest on duchem. Ostrzegają przed nim Gabrysia, który jednak im nie wierzy aż do momentu gdy sam nie mija Henia. Późnym wieczorem w Domkowie panuje strach. 

Henio przyjeżdża do portu. Sylwek, Porter i Karolek też myślą, że jest duchem, ale lokomotywa wyprowadza ich z błędu. Karolek pokazuje Heniowi lustro. Zielona lokomotywa jest w szoku. Uświadamia sobie, że świeci w ciemności. Gdy wraca do Domkowa, jest już jasno i nie świeci. Okazuje się, że w nocy wszystkie lokomotywy nie spały, gdyz myślały o duchu. henio chce powiedzieć im, że to on był duchem, którego widziały. W tym momencie Gabryś i Kuba zaczynaja wypominać mu, że boi się deszczu. W efekcie Henio postanawia nie ujawniać im, że to on był świecącym duchem.

Następnej nocy lokomotywy nie chcą wyjeżdżać z Domkowa. Henio już odjechał, a lokomotywy nie chcą rozwozić poczty. Pan Szyneczka jest zły i żąda od lokomotyw wyjaśnień. Te opowiadają mu o duchu. Zawiadowca w niego nie wierzy aż do momentu gdy zjawia sie Henio. Pan Szyneczka na jego widok wpada w panikę. Szybko jednak sytuacja się wyjaśnia. Zawiadowca każe heniowi się przemalować.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Galeria