FANDOM

JourneyBeyondSodorTheSteelworks
Huta Stali (ang.The Steelworks) - jest miejscem na lądzie, w którym produkuje się żelazo i stal.

Historia

Przez długie lata jedynymi lokomotywami pracującymi w hucie byli Huragan i Frankie. Ich zadaniem było opróżnianie żużlu oraz dostarczanie żelaza i stali do Bridlington

Huragan i Frankie mieli zbyt dużo pracy, dlatego szukali innych lokomotyw do pomocy. Zwabiali je do huty, a następnie w niej więzili. Po pewnym czasie uwięzionym lokomotywom udawało się zawsze uciec, w wyniku czego Frankie i Huragan musieli szukać nowych pracowników.

Pewnego dnia do huty trafił Tomek. Huragan i Frankie uwięzili także jego w tym ponurym miejscu, jednak temu pewnej nocy udało się uciec. Jego radość nie trwała jednak długo, gdyz okazało się, że za nim do huty przyjechał Kuba, który go szukał. Huragan i Frankie uwięzili w hucie czerwoną lokomotywę. Tomek z pomocą Lusi, Theo oraz Merlina powrócił do huty aby go uratować. Na terenie zakładu doszło do starcia pomiędzy lokomotywami z huty, a Tomkiem i jego przyjaciółmi. W pewnym momencie Tomek o mały włos nie został przetopiony, a następnie groziło mu utonięcie w gorącym żelazie. Huragan pokazał swoją dobrą stronę i uratował go, ale sam zaczął się topić pod wpływem gorącej cieczy. Uratował go jednak Merlin. Wtedy wyszło na jaw dlaczego Frankie i Huragan zwabiają do huty inne lokomotywy. Okazało się, że mają zbyt dużo pracy i nikt nie chce im pomagać. Problem został rozwiązany gdyż Lusia, Theo i Merlin, eksperymentalne lokomotywy, zdecydowały się rozpocząć pracę z nimi.

Występy

Huta Stali pojawiła się w filmie Wyprawa Poza Wyspę Sodor.

Marketing