FANDOM

TheAdventureBegins537TheAdventureBegins538
Jerome i Judy

Jerome i Judy (ang.Jerome and Judy) - są dwoma dźwigami kolejowymi, stanowiącymi część wagonu ratunkowego.

Historia

Tomek po raz pierwszy spotkał dwa dźwigi na bocznicy przy stacji Knapford. Pewnego dnia zabrał je aby pomóc Kubie, który wykoleił się przez nieznośne wagony. Jerome i Judy szybko ustawili Kubę z powrotem na torach.

Po przybyciu na wyspę Kamusia, a następnie wybudowaniu centrum ratowniczego rola dźwigów została mocno ograniczona. Jerome i Judy stali całymi dniami na bocznicy przy stacji Knapford. Poprosili Rysia, a następnie inne lokomotywy aby zabrały ich w inne miejsce. W efekcie w ciągu całego dnia Jerome i Judy zwiedzili wiele miejsc na wyspie. Tymczasem doszło do wypadku. Wykoleiła się Dorotka. Tomek chciał sprowadzić na pomoc dźwigi, ale zauważył ich brak na bocznicy. Rysio powiedział mu, że je zabrał i postanowił sam ich poszukać. W końcu odnalazł je w kamieniołomie pod niebieską górą. Jerome  i Judy szybko ustawili Dorotkę z powrotem na torach. Zawiadowca ich pochwalił i pozwolił im na stałe stacjonować w Arlesburgh. Mieli pomagać wykolejonym lokomotywom na zachodnie wyspy. Rola pomocy innym na wschodniej części wyspy miałą przypadać Kamusiowi.

Charakter

Jerome i Judy bardzo poważnie podchodzą do swojej pracy. Zawsze są gotowi aby pomóc innym w potrzebie. Są też bardzo energiczni.

Wygląd

Jerome i Judy są pomalowani na kolor ciemno zielony. Mają po obu stronach kabiny namalowane żółte pasy ostrzegawcze oraz tablicę ze swoimi imionami.

Występy

Głosu Użyczyli

Jerome:

Judy:

Ciekawostki

  • Judy jest pierwszym dźwigiem płci żeńskiej w serii telewizyjnej.

Galeria

Wagony: