FANDOM

Polandxenglish

JocktheNewEngine
Jock, Nowa Lokomotywa
  • Tytuł Oryginalny: Jock the New Engine
  • Ilustracje: Clive Spong
  • Data Publikacji: 1990r.

Jock, Nowa Lokomotywa - to trzydziesta czwarta książka z serii Railway Series. Jej polski tytuł jest nieoficjalny, gdyż książka nie została wydana w polskiej wersji.

Opowiadania

Potrzebna Lokomotywa

Chudy duchowny nie jest świadomy tego, że Frank pracuje na kolei Arlesdale Railway co denerwuje małą lokomotywę spalinową. Frank postanawia sprawić by duchowny go zauważył. Ma to jednak zły skutek, gdyż lokomotywa uderza w ścianę hangaru.

Moc Kleju

Bartek ma przeczucie, że wkrótce popsuje się pogoda, ale Reks i Michał go nie słuchają. Później gdy Bartek jedzie w kierunku stacji z pociągiem pasażerskim, zaczyna się burza. Nagle pęka zaczep, między lokomotywą a wagonami. Maszynista Bartka postanawia naprawić go za pomocą kleju. Wieczorem Bartek opowiada przyjaciołom o swojej przygodzie przez co ci znowu się z niego śmieją.

Jock

Do pracy na kolei przybywa nowa lokomotywa parowa, która nie ma imienia. Zauważa ją Darek i sugeruje by dać jej na imię Jock. Zawiadowca przystaje na ten pomysł.

Praca w Zespole

Zbliżają się wakacje i Jock staje się zarozumiały. Pewnego dnia Michał postanawia dać mu nauczkę, ale plan psuje awaria jego wtryskiwacza wody. Jock znowu się przechwala gdy musi go ratować. Po kilku dniach Michał i Jock przepraszają się wzajemnie.

Postacie

Niejasności

  • Na czwartej ilustracji opowiadania "Jock" obok Bartka stoją wagony pasażerskie, ale na następnej ilustracji wagonów pasażerskich nigdzie nie widać.
  • Na ostatniej ilustracji opowiadania "Jock", Jockowi brakuje tablicy z imieniem.
  • Jock ma już swoją tablicę z imieniem zanim przyjeżdża Darek i wymyśla imię dla niego.
  • Wagony nie mają twarzy.

Galeria

Potrzebna Lokomotywa

Moc Kleju

Jock

Praca w Zespole

Okładki