FANDOM

-Kubo, opowiedz jak to się stało! | Pan Szyneczka

MuddyMatters10
Kłopoty z Błotem
Kłopoty z Błotem (ang. Muddy Matters) - jest piętnastym odcinkiem Serii 16.

Fabuła

Na wyspie jest targ hodowców. Zawiadowca przychodzi do hangaru i daje lokomotywom zadania. Jedna z lokomotyw musi zabrać owce gospodarza Macieja na targ. Nagrodą za wykonanie tego zadania ma być znalezienie się tej lokomotywy wraz z owcami na zdjęciu w codziennej gazecie. Kuba zgłasza się na ochotnika, a zawiadowca się zgadza, ale prosi lokomotywę by ta się nie spóżniła. Kuba przyjeżdża do gospodarstwa by odebrać owce. Gospodarz Maciej prosi go by pojechał jak najszybszą trasą, a Kuba postanawia, że zrobi wszytko by owce dojechały na targ czyste. Pies pasterski gospodarza wskakuje go kabiny lokomotywy, a Kuba rusza w drogę.

Kuba dojeżdża do rozjazdu. Jeden z torów jest krótszy i prostym, ale za to zalany wodą przez deszcz. Drugi tor jest suchy, ale jednoczenie stary i wyboisty. Kuba postanawia pojechać tym drugim nie chcąc ubrudzić ani siebie ani owiec. Podczas jazdy po wyboistych szynach otwierają sie drzwi wagonu z owcami. Na stacji Maron Kuba spotyka Emilkę. Zatrzyna chwalić jej się swoim ważnym zadaniem. Nagle dwie lokomotywy zauważają, że owce uciekły z wagonu Kuby i uciekły ze stacji na pole. Pies pasterski rusza za nimi w pościg, ale Kuba przywołuje go do siebie. Pies wsiada do jego kabiny. Kuba jedzie szukać owiec. Zauważa je na jednym z pól. Do pola tego prowadzą dwa tory. Jeden suchy, a drugi mokry i błotnisty. Kuba nie chcąc ubrudzić ani siebie, ani psa wybiera drugi tor. Kuba podjeżdża do owiec. Nagle pies pasterski zaczyna szczekać, a owce zaczynają do niego podchodzić. Gdy owce stoją już przy Kubie, lokomotywa popełnia błąd i zaczyna głośno gwizdać. Przestraszone owce uciekają. Biegną błotnistą drogą brudząc się. Po rozmowie z Tomkiem i Piotrusiem Kuba postanawia odszukać owce za wszelką cenę, nawet kosztem czystości. Uświadamia sobie, że owce muszą być na targu, a nie ważne jest to czy będą czyste czy brudne. Kuba jedzie mokrą trasą do gospodarstwa. Wkrótce jego czerwony lakier zostaje cały pokryty błotem. W gospodarstwie Kubie z pomocą maszynisty i psa pasterskiego udaje się załadować owce do wagonu.

Lokomotywa jedzie na targ hodowców. Pan Szyneczka jest zaskoczony na widok tak brudngo Kuby, ale fotograf jest zachwycony. Robi zdjęcie obejmujące Kubę, owce, psa, zawiadowcę i gospodarza, które następnego dnia trafia na pierwszą stronę codziennej gazety.

Postacie

Miejsca

Niejaności

  • Gdy Kuba wjeżdża na stację Maron, narrator mówi, że Emilka, która stała przy peronie tej stacji, odbierała pasażerów mimo, że jej ostatni wagon stał za peronem.
  • W tym odcinku Emilka posiada trzy wagony.
  • Wagony służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Tomka, Kuby i Piotrusia.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Gospodarz Maciej jest błędnie określony jako Farmer Makul.

Galeria