FANDOM

-Gdzie jest największa choinką, jak to wiem! Ja wygram, a oni nie! Tak to skończy się! | Tomek

TreeTrouble30
Kłopoty z Choinką
Kłopoty z Choinką (ang. Tree Trouble) - jest dziewiętnastym odcinkiem serii piętnastej.

Fabuła

Zbliżają się święta i stacja Knapford zostaje udekorowana kolorowymi lampkami choinkowymi. Gdy Tomek przyjeżdża na stację, Piotruś mówi mu, że mama zawiadowcy rozmawia z lokomotywami spalinowymi. Tomek postanawia podsłuchać rozmowę dlatego podjeżdża bliżej. Podsłuchuje, że Pelagia Szyneczka odwiedzi warsztat spalinowozów by zobaczyć choinkę, którą wybrały lokomotywy spalinowe. Tomek przerywa rozmowę mówiąc, że warsztat parowozów też będzie miał piękną choinkę. Mama zawiadowcy wpada na pomysł by zrobić konkurs na znalezienie piękniejszej choinki. Tomek jest pewny, że znajdzie lepszą choinkę dla warsztatu parowozów niż lokomotywy spalinowe dla warsztatu spalinowozów. Tomek i Piotruś jadą do warsztatu parowozów gdzie mówią Wiktorowi o konkurencji. Nagle zjawiają się Diesel, Trach i Ciach. Mówią Tomkowi, że znajdą lepsze drzewko niż on. Tomek zapewnia ich, że to on znajdzie wspanialszą choinkę, gdyż tylko on wie gdzie jej szukać. Tomek rusza w drogę, a lokomotywy spalinowe ruszają jego śladem.

Wkrótce Tomek i lokomotywy spalinowe dojeżdżają na stację Maithwaite. Na jej peronie stoją dwie niskie choinki. Diesel, Trach i Ciach są przekonani, że te choinki są idealne, ale Tomek zapewnia ich, że wie gdzie można znaleźć lepsze drzewka. Tomek jedzie na stację Maron, a lokomotywy spalinowe ruszają jego tropem. Na peronie stacji Maron stoją dwie wysokie, ale chude choinki. Diesel, Trach i Ciach są przekonani, że te choinki są idealne, ale Tomek zapewnia ich, że wie gdzie można znaleźć lepsze drzewka. Tomek postanawia pojechać na wyspę mgieł, a lokomotywy spalinowe jadą za nim. Na stacji przeładunkowej cztery lokomotywy spotykają Szasta, Prasta i Ferdynanda. Opowiadają im o tym, że że szukają jak najlepszej choinki dla swoich warsztatów. Wkrótce lokomotywy z wyspy mgieł znajdują dwa wysokie drzewka. Tomek, Diesel, Trach i Ciach zgodnie stwierdzają, że oba są piękne i idealne. Choinki zostają załadowane na wagony Tomka i Diesla. Tomek postanawia pierwszy wrócić na wyspę Sodor by wygrać konkurs Lokomotywy spalinowe ruszają za nim. Cztery lokomotywy szybko przejeżdżają przez podwodny tunel na wyspę mgieł. Gdy Tomek wyjeżdża z tunelu, zauważa jadącego w jego kierunku Gabrysia. Przestraszony Tomek się cofa, w wyniku czego choinka spada z jego wagonu, a wagon po niej przejeżdża. To samo robi jadący za Tomkiem Diesel ze swoim drzewkiem.

Tomek, Diesel, Trach i Ciach bez choinek wracają do warsztatu spalinowozów, w którym czeka już mama zawiadowcy z Martą i Sylwkiem. Pelagia Szyneczka pyta się Tomka gdzie są choinki, a niebieska lokomotywa przyznaje się, że to ona ponosi winę za ich zniszczenie. Tomek zauważa, że lokomotywy spalinowe są bardzo smutne i postanawia wszystko naprawić. Tomek jedzie na wyspę mgieł i znajduje idealną choinkę. Szybko zabiera ją do warsztatu spalinowozów. Diesel, Trach i Ciach na widok drzewka są zachwyceni. Wkrótce do maszynowni przejeżdżają również przyjaciele Tomka ze wspaniałymi dekoracjami, które podobają się nawet mamie zawiadowcy. Nawet na twarzy Diesla pojawia się uśmiech.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Diesel i Ciach powinni przejechać przez tunel z zapalonymi lampami.
  • Tomek mówi mamie zawiadowcy, że to on zniszczył obie choinki, ale jest to nieprawda, gdyż niebieska lokomotywa zniszczyła jedną, a Diesel zniszczył drugą.
  • Dlaczego Gabryś ciągnie ekspres na wyspę mgieł?
  • Choinki powinny zostać przymocowane do wagonów.
  • Wagony slużbowe powinny zostać dołączone do pociągów Tomka, Kuby, Piotrusia, Tobika i Diesla.
  • Dlaczego do wyboru jednej choinki potrzebne są aż trzy lokomotywy spalinowe?
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Pelagia Szyneczka jest błędnie określona jako Pani Dowager.

Galeria