FANDOM

ACrankyChristmas77
Karolek i Święta
Karolek i Święta (ang. A Cranky Christmas) - jest dwunastym odcinkiem serii dziewiętnastej.

Fabuła

Na wyspie Sodor trwają Święta Bożego Narodzenia. Tomek dostarcza do ratusza w Tidmouth ładunek soli, którą mają posypać chodniki. Niebieska lokomotywa gdy próbuje się zatrzymać na stacji, zauważa, że się ślizga z powodu oblodzonych szyn. Edek przypomina mu do czego służy piaskarka, ale ten twierdzi, że wszystko o niej wie. Zawiadowca jest zadowolony z pracy Tomka i daje mu kolejne ważne zadanie. Prosi go aby odebrał z portu wielką skrzynię z czerwoną wstążką.

Tymczasem w poercie Karolek rozładowuje wiele skrzyń. W końcu dostaje się do tej specjalnej. Podnosi ją i zatrzyna się jej przyglądać. Nagle głośny dźwięk syreny stayku sprawia, że dźwig się przestrasza i upuszcza skrzynię na ziemię. Boi się, że zniszczył jej zawartość, dlatego chowa ją pomiędzy innymi skrzyniami. Wtedy do portu przyjeżdża Tomek i pyta się Karolka gdzie jest specjalna świąteczna skrzynia. Dźwig udaje, że jej nie widział. Tomek szybko wraca do ratusza,

Zawiadowca pyta się Tomka gdzie jest specjalna skrzynia. Lokomotywa odpowiada mu, że Karolek jej nie widział. Pan Szyneczka jest zakłopotany, zwłaszcza, że zjawia się burmistrz, który pyta się gdzie jest skrzynia. Tomek postanawia wrócić do portu i odszukać skrzynię za wszelką cenę. Edek przypomina mu aby uzupełnił zapas piasku w piaskarce. Tomek jest jednak tak zdenerwowany, że go nie słucha. 

W porcie Tomek szuka specjalnej skrzyni. Karolek, który boi się konsekwencji swojego błędu, robi wszystko aby lokomotywa jej nie znalazła. Ciągle przystawia świąteczną skrzynię innymi. Wtedy zjawia się Sylwek, który od razu zauważa specjalną skrzynię. W końcu trafia ona na wagon Tomka, który zabiera ją do Tidmouth,

Gdy Tomek zbliża się do stacji, odkrywa, że piasek w jego piaskarce się skończył. Nie może się zatrzymać na oblodzonych torach. Edek stara się mu pomóc, ale to niewiele daje. Tomek tak gwałtownie hamuje, że skrzynia wylatuje w powietrze i ląduje na ziemii. Tomek boi się, że zniszczył jej zawartość. Zawiadowca sprawdza skrzynię i na szczęście okazuje się, że nic się nie uszkodziło. Zawartością skrzyni okazuje się sprzęt do budowy lodowiska przed ratuszem. Wieczorem lodowisko ostaje zbudowane. Zawiadowca nie potrafi jedank jeździć na łyżwach, co śmieszy Tomka.

Nocą Tomek jedzie opowiedzieć o wszystkim Porterowi i Karolkowi. Mówi, że był pewny, że po wypadku zawartość skrzyni została zniszczona, ale na szczęście okazało się inaczej. Wszyscy się śmieją, a po chwili Karolek mówi, że myślał tak samo jak Tomek, gdy skrzynia upadła mu wcześniej. Tomek jest zaskoczony, a Karolek ujawnia, że dlatego ją ukrył. Karolek przeprasza, ale nikt się nie gniewa, ponieważ trwają Święta. Sylwek się zgdza i wszyscy składają sobie życzenia.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Galeria