FANDOM

Ten artykuł jest o 'odcinek'. Być może szukasz 'historia magazynowa'.

-Kim jest Jurek? | Pan Szyneczka

Who'sGeoffrey-107
Kim jest Jurek?
Kim jest Jurek? (ang. Who's Geoffrey?) - jest pierwszym odcinkiem serii dziewiętnastej.

Fabuła

Na wyspie Sodor trwa pracowity dzień. Tomek przyjeżdża do portu spóźniony e swoim pociągiem towarowym. Na miejscu Tomek powoduje problemu. Udera w wagony przez co Karolek upuszcza swój ładunek na tory. Sylwek i Porter domyślają się, że winę za wypadek ponosi Tomek. Ten chcąc uniknąć odpowiedzialności kłamie, że wypadek spowodowała nowa lokomotywa o imieniu Jurek. Wszyscy chcą wiedzieć kim jest przybysz. Tomek kłamie, że Jurek to duża lokomotywa z lądu. Następnie szybko odjeżdża, gdyż nie chce odpowiedać na kolejne pytania. 

Tomek przyjeżdża do warsztatu po Anię i Klarę, które są odmalowywane. Wiktor, który słyszał już o Jurku, mówi Tomkowi, żeby powiedział mu, że jeśli chce zostać odmalowany, to może przyjechać do warsztatu. Pyta się też Tomka jakiego koloru jest Jurek, a ten odpowieda mu, że jest czerwony.

Na stacji Knapford Gabryś i Kuba rozmawiają o Jurku, o którym już słyszeli, ale nigdy go nie widzieli. Gabryś stwierda, że Jurek nie może być szybki. Piotruś mówi mu, że jest szybki, bo gdy spowodował wypadek w porcie, uciekł tak szybko, że nikt go nie zobaczył. Wtedy zjawia się Pan Szyneczka. Jest zaskoczony, gdy słyszy jak lokomotywy rozmawiają o Jurku, o którym on sam nigdy nie słyszał. Chce wiedzieć co wielki czerwony parowóz robi na jego kolei. Tomek przyjeżdża i mówi mu, że Jurek jest bardzo nieśmiały i schował się w Tunelu Henia. Zawiadowca chce tam pojechać, ale zmieszany Tomek ucieka. Pan Szyneczka wsiada do Piotrusia, który jedzie za Tomkiem.

Tomek dojeżdża pierwszy do Tunelu Henia isię w nim chowa. Wkrótce przyjeżdża Piotruś z zawiadowcą. Pan Szyneczka pyta się schowanego w tunelu Tomka, czy jest z nim Jurek. Tomek odpowiada, że tak. Wtedy zawiadowca zwraca się do Jurka. Tomek przybiera głos rzekomego towarzysza i zaczyna rozmawiać z zawiadowcą. Obiecuje mu, że już nigdy nie spowoduje wypadku. Nagle do tunelu dojeżdża Szymek. Tomek chcąc uniknąć zderzenia z nim musi wyjechać z tunelu. Do zderzenia nie dochodzi. Zawiadowca jest zdziwiony, że wraz z Tomkiem z tunelu nie uciekł Jurek. Szymek mówi mu, że nikogo więcej oprócz Tomka w tunelu nie było. Przyparty do muru Tomek w końcu przyznaje się, że wymyślił Jurka, który tak naprawdę nie istnieje, aby nie zostać ukaranym za spowodowanie wypadku w porcie. Przeprasza też Pana Szyneczkę za swoje zachowanie. Zawiadowca wyjaśnia swojej lokomotywie, że lepiej jest przyznać się do winy i uczyć się na własnych błędach. Tomek znów powoduje mały wypadek, ale tym razem od razu przyznaje się, że to on.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • To jest pierwszy odcinek, w którym pojawia się nowa czołówka.

Galeria