FANDOM

Polandxenglish

DuketheLostEngine
Książę, Zaginiona Lokomotywa

Książę, Zaginiona Lokomotywa - to dwudziesta piąta książka z serii Railway Series. Jej polski tytuł jest nieoficjalny, gdyż książka nie została wydana w polskiej wersji.

Opowiadania

Dziadek

Książę, Stanek i Sokół to dwie lokomotywy, które pracowały na kolei Mid Sodor Railway. Książę był najstarszy i najmądrzejszy z całej trójki. Dwie pozostałe lokomotywy chociaż bardzo go lubiły często mu dokuczały nazywając go dziadkiem. Pewnego dnia Książę opowiedział Stankowi i Sokołowi historię o tym jąką cenę zapłaciła lokomotywa o imieniu Stanley za swoje lekkomyślne zachowanie. Po jej wysłuchaniu Stanek i Sokół zmienili swoje zachowanie i wszystkie trzy lokomotywy pracowały zgodnie przez wiele lat, aż do czasu gdy nadeszły ciężkie czasy i ich kolej została zamknięta. Po lokomotywy zgłosili się kupcy. Stanek i Sokół znależli nabywców, ale Księcia, który był już stary nikt nie chciał kupić. Książę został zamknięty w hangarze, który wkrótce przykryła osuwająca się ze wzgórz lawina ziemi. Lokomotywa zapadła w długi sen.

Buldog

Przed zamknięciem kolei Mid Sodor Railway Pan Handel miał na imię Sokół. Pewnego dnia wraz z Księciem miał ciagnąć przez górską trasę pociąg pasażerski. Po drodze Sokół nie zwrócił uwagi na ostrzeżenie Księcia w wyniku czego się wykoleił i zawisł nad krawędzią przepaści. Książę na szczęście wciagnął go z powrotem na tory i pociag mógł ponownie wyruszyć. Na ostatniej stacji na trasie Sokół podziękował przyjacielowi za pomoc, a ten stwierdził, że uratował go tylko dlatego, że ten ma nowy lakier i nie chciał by tyle farby poszło na marne.

Nie Wygrasz

Stanek żartuje ze starego już Księcia i stwierdza, że ten niedługo się rozpadnie. Książę nie zwraca na niego uwagi i jedzie po swój pociąg. Szybko wyrusza w drogę i odzyskuje dobry nastrój, gdyż jest to piękny dzień. Wkrótce się psuje, a z pomocą przybywają mu Stanek i Sokół. Na następnej stacji Sokół zabiera pasażerów Księcia, a Stanek zostaje doczepiony do niego z przodu i dwie lokomotywy wraz z wagonami wyruszają w stronę następnej stacji. Na wzgórzu maszynista postanawia wykorzystać fakt, że Książę wciąż ma dużo pary. Nagle lokomotywa zaczyna ryczeć i ciężko pracować dzięki czemu pociag jedzie szybciej. Po dojechaniu do ostatniej stacji wszyscy pasażerowie wiwatują. Mały chłopiec pyta się swojego ojca dlaczego pociąg ciągną dwie lokomotywy. Ten śmiejąc się odpowiada synowi, że Stanek się zepsuł i Książę musiał mu pomóc.

Śpiąca Królewna

Mały zawiadowca, gruby duchowny i chudy duchowny postanawiają odszukać Księcia, który wiele lat wcześniej został zamknięty w hangarze. Po długich poszukiwaniach lokomotywa zostaje odnaleziona i wysłana do naprawy. Z warsztatu odbiera ją Donald, a Książe jest szczęślwy gdy dowiaduje się, że przez te wszystkie lata nikt o nim nie zapomniał. Gdy Książę trafi do pracy na kolei wąskotorowej spotyka się ze swoimi starymi przyjaciółmi, czyli Stankiem i Sokołem, którzy teraz nazywają się kolejo Piotruś Sam i Pan Handel. Młode lokomotywy znowu zaczynają żartować z Księcia tak samo jak dawniej. Stara lokomotywa śmiejąc się ich przegania i wkrótce zasypia w ciepłych promieniach słońca.

Postacie

Niejasności

  • Na trzeciej ilustracji opowiadania Dziadek, twarz Księcia jest przechylona w bok.
  • Na trzeciej ilustracji opowiadania Dziadek, na wagonie na węgiel Księcia brakuje logo jego kolei.
  • Na czwartej ilustracji opowiadania Buldog na tabliczce z imiemiem Sokoła zamiast Falcon pisze Falon.
  • Na pierwszej ilustracji opowiadania Śpiąca Królewna widać wiszącą na ścianie mapę. Na niej nazwa miasteczka Ulfstead jest zmieniona na "Ulfsted".

Galeria

Dziadek

Buldog

Nie Wygrasz

Śpiąca Królewna

Okładki