FANDOM

BestEngineEver53
Kto jest Najlepszy?
Kto jest Najlepszy? (ang. Best Engine Ever) - jest osiemnastym odcinkiem serii dziewiętnastej.

Fabuła

Pewnego dnia Kacper i Kinga się ścigają. Ta druga musi się jednak nagle zatrzymać, gdyż na jej torze stoi zepsuta Emilka, która prosi Kingę o pomoc. Kinga odwozi swoich pasażerów i wraca po przyjaciółkę. Zawozi ją do warsztatu. Po drodze spotykają Kacpra, z którym Kinga zaczyna się ścigać. Kacper wygrywa, ale musi zatrzymać się na stacji Kellsthorpe. Emilka jest z Kingi bardzo zadowolona. 

W warsztacie Emilka zaczyna chwalić Kingę nazywajac jaą najlepszą lokomotywą w historii. Wiktor przypomina jej, że prędkość to nie wszystko. Emilce podobają się aerodynamiczne kształty przyjaciółki i zaczyna sobie wyobrażać siebie w jej ciele. Pyta się Wiktora czy robotnicy mogą zmienić jej kształty, ale ten stwierdza, że jej obecny wygląd jest dobry.

Kilka dni później Emilka znowu spotyka Kingę. Mówi jej, że pragnie być tak wyjatkowa jak ona. Kinga pociesza ją mówiąc jej, że może ciągnąć różne pociągi, podczas gdy ona przez cay czas tylko pociągi pasażerskie. Gdy póżniej Emilka spotyka Tomka, mówi mu, że nie czuje się tak wyjątkowa jak Kinga. Tomek zapewnia ją, że to nie prawda. Zjawia się Marianka, która mówi Emilce, że powinna cieszyć się, że jest sobą. Ta jednak wciąż się smuci. Wszystkie lokomotywy próbują ją bezskutecznie pocieszyć.

Pewnego dnia Emilka jedzie na Zamek Gotfryda. Tam spotyka Kingę, która się zepsuła. Gdy Emilka wraca z zamku i zjeżdża w dół wzgórza, zaczyna krzyczeć wołanie Kingi o pomoc. Okazuje się, że zepsuły jej się hamulce i zaczęła szybko zjeżdżać ze stromego wzgórza i nie może się zatrzymać. Emilka pozwala Kindze się do niej zbliżyć, a następnie zaczyna hamować. Udaje jej się zatrzymać przyjaciółkę u podstawy wzgórza.

Tym razem to Kinga zaczyna chwalić Emilkę. Ta zawozi ją do warsztatu. Kinga stwierdza, że chciała by mieć z przodu takie zderzaki jak Emilka. Na koniec dwie przyjaciółki zaczynają doceniać łączącą je przyjaźń.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • Akcja tego odcinka toczy się w trakcie wydarzeń z odcinków Trach i Ciach i Sylwek na Statku.
  • Gdy Kinga pcha Emilkę, w tle słychać zmodyfikowany temat muzyczny tej drugiej.

Galeria