FANDOM

Polandxenglish

JamestheRedEngine
Kuba, Czerwona Lokomotywa
Kuba, Czerwona Lokomotywa - to trzecia książka z serii "Railway Series" stworzonej przez Wilberta Awdry. Jej polski tytuł jest nieoficjalny gdyż książka nie została wydana w polskiej wersji.

Opowiadania

Kuba i Kapelusz

Kuba ma ciągnąć z Edkiem pociąg pasażerski. Na stacji przypadkowo ochlapuje nowy kapelusz zawiadowcy wodą. Czerwona lokomotywa bojąc się reakcji zawiadowcy, szybko odjeżdża w wyniku czego zostawia swoich pasażerów na stacji. Przez całą noc Kuba zastanawia się co mu powie zawiadowca.

Kuba i Sznurówki

Kuba obawia się, że zostanie przemalowany na kolor niebieski. Wkrótce przyjeżdża na stację i dowiaduje się, że będzie musiał ciagnąć pociąg pasażerski. Po wyjeżdzie ze stacji zaczyna żle traktować wagony w wyniku czego te postanawiają mu się odpłacić i zatrzymują się uszkadzając przewody hamulcowe. Maszynista, palacz i konduktor stwierdzają, że do ich naprawy będą potrzebowali gazety i skórzanych sznurówek. Gazetę szybko znajdują, a sznurówkę oddaje Jeremiah Jobling, jeden z pasażerów dzięki czemu pociag może znowu ruszyć.

Kłopotliwe Wagony

Kuba zostaje zamknięty w hanagrze na kilka dni. W końcu przychodzi do niego Pan Szyneczka i pozwala ciagnąć mu pociąg towarowy. Wagony sprawiają czerwonej lokomotywie mnóstwo kłopotów w wyniku czego ten nie może z nimi wjechać na wzgórze. Udaje mu się to w końcu z pomocą Edka. Na stacji czeka na niego zawiadowca. Jest z Kuby bardzo zadowolony i postanawia, że nie każe przemalować go na kolor niebieski.

Kuba i Ekspres

Gabryś się psuje w wyniku czego nie może ciągnąć pociagu pospiesznego. Pan Szyneczka postanawia, że pociąg ten pociągnie za niego Kuba. Czerwona lokomotywa świetnie sobie radzi. Póżniej Gabryś zgadza się by Kuba raz na jakiś czas wykonywał jego obowiązki i dwie lokomotywy zostają przyjaciółmi.

Postacie

Niejasności

  • Na trzeciej ilustracji opowiadania Kłopotliwe Wagony pojawia się zamknięty wagon towarowy ze smutną twarzach. Na następnych ilustracja twarz wagonu się nie pojawia, ponadto Mała Niebieska Lokomotywa ma pustą twarz.
  • Na ósmej ilustracji opowiadania Kuba i Ekspres Gabrysiowi brakuje uchwytów pod dymnicą.
  • Na czwartej ilustracji opowiadania Kuba i Ekspres Kubie brakuje okien w kabinie.
  • Na piątej ilutracji opowiadania Kuba i Kapelusz Tomkowi brakuje numeru "1" na boku.

Galeria

Kuba i Kapelusz

Kuba i Sznurówki

Kłopotliwe Wagony

Kuba i Ekspres

Okładka