FANDOM

Polandxenglish

JamesandtheDieselEngines
Kuba i Lokomotywy Spalinowe

Kuba i Lokomotywy Spalinowe - to dwudziesta ósma książka z serii Railway Series. Jej polski tytuł jest nieoficjalny, gdyż książka nie została wydana w polskiej wersji.

Opowiadania

Stary Zrzęda

Boguś ma pokazać nowej lokomotywie spalinowej wyspę. Gdy lokomotywa dowiaduje się, że będzie dzieliła hangar z lokomotywami parowymi, zaczyna zrzędzić i obrażać parowozy. Wtedy Kuba nazywa nową lokomotywę "starym zrzędą". Nowa lokomotywa odmawia nocowania w towarzystwie parowozów i postanawia spędzić noc na dworze. Następnego dnia ma wypadek.

Zwrotnica

Lokomotywy są złe na Kubę, który jest zazdrosny o to, że lokomotywy spalinowe posiadają dwie kabiny. Wkrótce jednak Kuba zaczyna się chwalić. W pewien mglisty dzień czerwona lokomotywa ciągnie długi pociag towarowy. Zaczyna gwizdać do nastawniczego by ten przestawił zwrotnicę, ale robi to niewłaściwie w wyniku czego nastawniczy żle przestawia zwrotnicę, a Kuba trafia na złe tory.

Płonąca Lokomotywa

Pewnej nocy lokomotywy rozmawiają na temat swojego wyglądu. Henio mówi, że bardzo cieszy się, że nie jest pomalowany na kolor czerwony. Tymi słowami denerwuje Kubę, który w odwecie zaczyna z niego żartować. Henio postanawia się zemścić, ale z jego palnu nic nie wychodzi, gdyż lokomotywa się psuje. Edek zabiera pociag Henia i mówi innym lokomotywom o tym co się stało.

Wietrzny Dzień

Pewnego wietrznego dnia Kuba nabiera w miasteczku Crovan's Gate zbyt wiele wody do zbiornika w wyniku czego psuje się jego wtryskiwacz i lokomotywa nie może jechać. Z pomocą przybywa mu lokomotywa spalinowa z warsztatu. Początkowo Kuba czuje się upokorzony tym, że pomaga mu spalinowóz, ale sztbko się z nią zaprzyjażnia. Następnie stwierdza, że nie wszystkie lokomotywy spalinowe są złe.

Postacie

Niejasności

  • Na drugiej ilustracji opowiadania Stary Zrzęda, Henio nie ma zderzaków.

Galeria

Stary Zrzęda

Zwrotnica

Płonąca Lokomotywa

Wietrzny Dzień

Okładki