FANDOM

-Nie chcę się narzucać Kubo, ale chyba czas na Kamusia! | Tobik

JamestotheRescue45
Kuba na Ratunek
Kuba na Ratunek (ang. James to the Rescue) - jest szóstym odcinkiem serii piętnastej.

Fabuła

Kuba zostaje wezwany do centrum ratowniczego, gdzie dowiaduje się, że przez cały dzień będzie pracował jako lokomotywa ratunkowa. Do pomocy zostaje mu przydzielony Tobik z czego ten nie jest zadowolony. Czerwona lokomotywa z niecierpliwością oczekuje na wezwanie. Nagle do centrum przychodzi informacja, że Gabryś wykoleił się na nierównym torze. Kuba i Tobik ruszają mu na ratunek.

Gdy dwie lokomotywy dojeżdżają na miejsce, okazuje się, że z szyn wypadło tylko jedno przednie małe koło Gabrysia. Kuba chce go uratować przez pociągnięcie, ale Tobik sugeruje mu, że lepiej pojechać po Kamusia. Kuba go nie słucha i zaczyna ciagnąć Gabrysia w wyniku czego wykolejają się jego pozostałe koła. Tobik sugeruje, że teraz należy pojechać po Kamusia, ale Kuba znowu go nie słucha i postanawia popchnąć Gabrysia od tylu. Gdy czerwona lokomotywa zaczyna pchać Gabrysia, most się zapada i Gabryś wpada do bagna. Tobik znowu proponuje Kubie by pojechali po Kamusia, ale czerwona lokomotywa go nie słucha twierdząc, że wyciagnie Gabrysia z bagna gdy rozpędzony w niego uderzy. Kuba sie rozpędza i z całej siły uderza w Gabrysia w wyniku czego on sam razem z nim wpada do bagna jeszcze głębiej. Kuba dopiero wtedy zaczyna rozumieć swój błąd i prosi Tobika o pomoc.

Tobik wraz z Tomkiem sprowadzają z centrum ratowniczego Kamusia, który szybko ustawia Kubę i Gabrysia z powrotem na torach. Następnie Kuba i Tobik pomagają Karolowi, Marcie i Piotrusiowi i wracają do centrum ratowniczego. Kuba dziękuje grubemu zawiadowcy, że przydzielił mu do pomocy Tobika.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Gdy Kuba zaczyna pchać Gabrysia, Gabrysiowi brakuje numeru na wagonie na węgiel.
  • Kuba powinien wiedzieć, że pchając wykolejonego Gabrysia nie zdoła mu pomóc.
  • Gdy Kuba wykoleja się, kawałek korbowodu Gabrysia odpada od reszty, ale jest on nadal na kołach i nigdzie nie leży.
  • Wagony służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Piotrusia i Kuby.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Karol ma na imię Czarek.

Galeria