FANDOM

-Widzę jak cudownie wygląda Sodor nocą! | Kuba

JamesInTheDark38
Kuba w Ciemności

Kuba w Ciemności (ang. James in the Dark) - jest drugim odcinkiem serii czternastej.

Fabuła

Pewnej wyjątkowo ciemnej nocy Kuba ma zabrać Alicję Botti, burmistrza i orkiestrę dętą na koncert do miasteczka. Odmawia zabrania ze sobą starej lampy, która ma pomóc mu widzieć w ciemności, gdyż twierdzi, że będzie z nią wyglądał głupio. Szybko wyrusza w drogę, ale nie widzi dokąd jedzie. Zamiast Alicji Botti, burmistrza i orkiestry dętej, odbiera Gospodarza Macieja i jego krowę oraz Gospodarza Trotera i jego świnie. Ponadto po drodze myli Tomka z Heniem i Edka z Piotrusiem. O swoim błędzie dowiaduje się dopiero w miasteczku. 

Kuba pozwala by robotnicy zamontowali mu starą lampę i prosi Tomka oraz Edka by ci odebrali za niego Alicję Botti, burmistrza i orkiestrę dętą. On w tym czasie zawozi gospodarzy i ich zwierzęta do portu. Następnie szybko wraca do ratusza w miasteczku gdzie trwa już koncert. Swoją lampą oświetla scenę na której śpiewa Alicja Botti.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Gdy Kuba przyjeżdża do portu, Karolek śpi mimo, że w w odcinku Bezsenność Karolka narrator mówi, że ten nigdy nie może odpocząć i zawsze pracuje bez przerwy.
  • Pan Szyneczka mówi: "Dzisiaj jest bardzo ciemno, trzeba ci sprawdzić lampę!" każąc Kubie zamontować lampę, ale lokomotywy jeżdząc nocą zawsze powinny mieć zamontowaną lampę.
  • Maszynista nie powinien pozwolić Kubie jeżdzić nocą bez lampy.
  • Gospodarz Maciej i Gospodarz Troter nie powinni wejść ze swoimi zwierzętami do wagonów Kuby.
  • Kuba powinien rozpoznać swoich przyjaciół po ich głosie.
  • Alicja Botti powinna śpiewać na sali koncertowej, a nie przed budynkiem ratusza.
  • Kuba zachowuje się tak jakby pracował nocą po raz pierwszy, ale pracował nocą w wielu poprzednich odcinkach.
  • Stacja Maithwaite powinna być oświetlona, a zwłaszcza podczas tak ciemnej nocy.
  • Tomek i Edek mieli zamontowane lampy, więc Kuba powinien ich rozpoznać.
  • Gospodarz Maciej i Gospodarz Troter mają w pobliżu swoich gospodarstw perony, więc nie musieli czekać na pociąg na stacji Maithwaite.
  • Wagony Służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Henia, Kuby, Rózi i Diesla.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Gospodarz Maciej jest określony jako Farmer Makul, Gospodarz Troter jest określony jako Farmer Troter, a Orkiestra Dęta jest określona jako Orkiestra Sodorska.

Galeria

Tomek i przyjaciele s14 02 (330) - Kuba w ciemności (James in the Dark)